accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Hogyan használd a hashtageket (#) a konverzió növelésére?

utazomajom /

A „hashtag” egy olyan metaadat, amely egy kifejezésből és egy kettőskereszt jelből áll. A hashtag tulajdonképpen egy címke, amelyet a közösségi médiában az érdeklődési körök azonosítására, csoportosítására használnak. Nagyon hatásos új követők elérésére, de ehhez nem elég találomra odabiggyeszteni egy hashtaget a posztjaidhoz, hanem tudatosan kell használni. Ehhez adunk néhány tippet.

A hashtag története

Az első hashtag 2007-ben jelent meg a Twitteren, Chris Messina posztjában, aki a kereshetőséget kívánta javítani a # szimbólum és a keresőszó összekapcsolásával. Igazán népszerűvé a 2010-es évek közepén vált. A kettőskereszt jel hozzáadásával az adott bejegyzés bármely szava kulcsszóvá változtatható. Erre a szóra kattintva egy lista jelenik meg az adott kulcsszót használó bejegyzésekből.

A hashtag használata

A hashtag létrehozása nem bonyolult, mindössze néhány szabályt kell betartani:

  • Mindig a # jel az első, amit közvetlenül követnek a betűk vagy számok
  • Minden szót egybe kell írni, nem lehet benne szóköz
  • A kis- és nagybetű között a hashtagekben nincs különbség, ezeket legfeljebb kiemelésre használhatod
  • Lehet számokat is a hashtagbe tenni, viszont különleges írásjeleket nem
  • Az ékezetes és az ékezet nélküli variációk külön hashtagnek számítanak
  • Érdemes utánajárni, hogy más használta-e már az általad választott hashtaget, valamint hogy a hashtag ne egyezik-e valamilyen felhasználónévvel
  • A hashtaged legyen releváns az adott témában és legyen egyértelmű, lehetőleg rövid, megjegyezhető
  • Az általános hangulatjelölő hashtagek felejthetők
  • Ha van értékes mondanivalód, használd a releváns hashtageket, hogy emeld az ismertségedet

További tippekért nézz körül a WPKurzus tananyagai között!

Üzleti és marketingcélú használat

A hashtagek a vállalkozások számára is jól használhatók, alapvetően a következőkre:

  • célközönség kutatására – a hashtag megosztói
  • bizalom, lojalitás növelésére – cselekvést vagy érzelmet kiváltó, sürgető, kérdő
  • brandépítésre – állandó, szezonális vagy kampányhoz kapcsolódó

A legprofitábilisabb hashtag megtalálásához kutatást kell végezni, például a Hashtagify, a Keyword Tool, Rite Tag vagy BrandMentions eszközökkel.

Hashtagek a különböző platformokon

A Facebookos hashtagek népszerűség és dátum szerint is csoportosítanak, és többféle szűrőfeltételt is be lehet állítani, például személyre, időpontra, helyre.

Az Instagram oldalad esetében érdemes 1-2-re korlátozni a hashtagek számát. Ez a platform a legkiválóbb a vizuális tartalom tagelésére, itt viszont lehet nagyobb számú címkét is használni, amelyeket a kommentben célszerű elhelyezni.

A Twitteren az üzenetekben elhelyezett linkek és hashtagek együttes használatával jó eredményeket lehet elérni, azonnal a weboldaladra tudod terelni az érdeklődőket.

A YouTube esetén szinte mindenhol el lehet helyezni a hashtageket.

Ajánlatok