accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Reagált a Wizz Air a légitársaságokat sújtó extra adóval kapcsolatban

utazomajom /

Ahogy tegnap megírtuk, vége a filléres utazásnak. Ha valaki lemaradt volna, a lényeg, hogy Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter által részletezett intézkedések alapján a magyar családok és a magyar emberek védelme érdekében az extraprofitra szert tevő légiközlekedési ágazatot is jól meg kell adóztatni, méghozzá utasonként 10-15 eurós különadóval. A miniszter elmondta, hogy mivel csak az extrát viszik el, ezért szinte biztos abban, hogy a cégek ezt nem hárítják az utasokra.

Szerintünk pedig de. Kérésünkre a Wizz Air is hasonló álláspontot küldött.

Magyarország kormánya a napokban felvázolt gazdasági tervében bejelentette, hogy megadóztatnák az állítólagosan extra profitot termelő szektorokat és vállalatokat. A légitársaságok esetében értesüléseink szerint a Magyarországról induló összes járatra vonatkozóan fontolóra veszik egy utasonként kivetendő adó bevezetését.

A légiközlekedési ágazat, melynek részét képezi a Wizz Air is, jelentős veszteségeket szenvedett a COVID-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet. A turisztikai szektor számára is súlyos csapás volt az elmúlt két év, és minden újabb gazdasági teher tovább lassítja a régóta várt fellendülését, nemcsak a Wizz Air, hanem a gazdaság egésze számára, hiszen ellehetetleníti azoknak az előnyöknek az érvényesülését, melyeket az emberek és nemzetek légi összeköttetése teremt meg.

„Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges, ennek a vitatása a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy” – mondta Robert Carey, a Wizz Air elnöke.

Ahogy tegnap is megírtuk, ez lenne a jobbik eset, ha csak növelnék a légitársaságok az árakat és nem lenne járatcsökkenés, esetleg teljes kivonulás. A Wizz Air-nél ez természetesen nem opció több okból sem, illetve a kormánnyal is köztudottan jó kapcsolatot ápolnak. A Ryanair viszont simán bedobhatja a gyeplőt, ami miatt nem 5-10, hanem 50-100 euróval is emelkedhetnek a repülőjegyek.

Ajánlatok