A japán motorgyártó-vállalat története
A motorgyártás egyik legnagyobb úttörője Japánból származik, ahol a második világháború utáni kedvezőtlen társadalmi és gazdasági helyzetben kezdte meg működését, és ehhez igazodva találta meg széles vásárlói bázisát.
A Honda Motor Company nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a motorozás eljusson a mai szintre. Egy rendkívül praktikus és népszerű közlekedési eszközről van szó, amelynek saját kultúrája alakult ki, valamint a technikai sportokban is helyet követelt magának.
A Szallerbeck Motornál kapható Shark bukósisakok pedig gondoskodnak az utazók magas szintű védelméről, legyen szó túrázókról, gyorsasági motorosokról, vagy városban közlekedőkről.
A vállalat megalapítása
A második világháború utáni Japán sok problémával küzdött, mind gazdasági, mind társadalmi téren. Ebben a környezetben indította útjára Soichiro Honda a Honda Technical Research Institute-t. A hadsereg által kiselejtezett kétütemű motorok adták az ötletet, ezek felhasználásával indította útjára a vállalatot egy apró épületben, az iparnegyedben.
Az elsődlegesen kitűzött cél az volt, hogy minőségi, megbízható motorkerékpárokat gyártsanak, és mindezt olyan áron forgalmazzák, amely mindenki számára megfizethető. Az elképzelést sikerült megvalósítani, és a hadseregtől megörökölt 500 db kétütemű motorkészlet 3 hónap alatt el is fogyott.
Honda A-Type
A márka történetében az első igazán jelentős mérföldkő az A-Type megalkotása és piacra dobása volt. Az apró motorkerékpár azonnal óriási népszerűségre tett szert, ami komoly kihívás elé állította az alapítót, hiszen igény keletkezett a tömeggyártásra.
Honda nem is késlekedett, komoly fejlesztéseket hajtott végre a gyártási technológiában, és üzembe helyezte az első futószalagot. 1948-ban aztán megalakult a Honda Motor Company, amely kezdetektől fogva vezető szereplője volt a járműiparnak.
Az első teljes értékű motorkerékpár megszületése
Az A-Type még egy segédmotoros kerékpár volt, azonban hamar megérkezett a továbbfejlesztett változat, az első teljes értékű motorkerékpár. A D-Type 3 lóerős, 98 köbcentis motorral rendelkezett, aminek köszönhetően a közlekedés egyre hatékonyabbá és gyorsabbá vált. Ezt a modellt hamar követte az E-Type, ami már 80 kilométer/órás sebességre is képes volt.
Nemzetközi terjeszkedés és belépés a motorsportba
A márka népszerűsége elképesztő ütemben nőtt, így egyre inkább előtérbe került az export, hiszen a nemzetközi piacokra is be akart törni a vállalat. 1959-ben megnyitott az első Honda márkakereskedés az Egyesült Államokban. A gyártó egyre nagyobb mennyiség termelésére volt képes, mindez azonban nem ment a minőség rovására.
A következő nagy lépést a Honda életében a motorsportba történő belépés jelentette. A Man-szigeti TT verseny volt az első alkalom, hogy a japán vállalat rajthoz állt. Tette mindezt olyan sikerrel, hogy 1961-ben megnyerte a 125 köbcentis géposztályt.
A márka azóta is folyamatos szereplője a motorsportnak, ahol a kiemelkedő eredményeknek érmek jelzik az útját.