accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A marketing onboarding szerepe

utazomajom /

Pihenés helyett munkával töltött éjszakák, végigdolgozott hétvégék… A vállalkozások életében egyszer elérkezik az a pillanat, amikor a cégvezető úgy dönt, ideje kiszervezni a marketinggel járó feladatokat, hogy ne kelljen többet erre áldoznia az értékes szabadidejéből.

Ehhez jó, ha ismerjük azokat a folyamatokat, amelyekkel kezdetét veszi az együttműködés a választott digitális marketingügynökséggel.

Mit jelent az onboarding?

Az ügyfél onboarding folyamata rendkívül meghatározó a teljes későbbi együttműködés szempontjából, úgy is mondhatjuk, ennek során alakul ki az a nagyon fontos kapcsolat az ügyfél és a digitális marketingügynökség között, amire a közös munka, például egy Google-barát weboldal kialakítása során szükség lesz.

A Webgrow Digital Agency ezért nagy figyelmet fordít arra, hogy az onboarding során ki tudja alakítani azt a kapcsolatot partnereivel, aminek köszönhetően az együttműködés a lehető legzökkenőmentesebben tud zajlani.

Mi tehát a marketing onboarding? Egy olyan folyamat, amely során az ügyfél és a marketingügynökség megismeri egymást és az alábbi pontokon keresztül kijelölik a közös munka irányait:

  • Egyeztetik az ügyfél jelenlegi helyzetét
  • Az ügynökség megismeri a fő célokat és prioritásokat
  • Az ügyfél igényeihez igazodva javaslatot tesznek a célok eléréséhez szükséges eszközökre és stratégiára
  • Kijelölik az együttműködés első lépéseit a hatékonyság és célorientáltság érdekében

Az onboarding célja

Az onboarding remek lehetőséget kínál arra, hogy a marketingügynökség megismerje ügyfele igényeit, aminek köszönhetően a legoptimálisabb marketingstratégiát tudják kialakítani. Az onboarding tehát a közösen kitűzött célok elérésének egyik alapvető eszköze.

Eredményességét az adja, hogy alkalmazásával minimalizálhatók az esetleges félreértések, amelyek konfliktusok forrásai is lehetnek. Átláthatóvá teszi a munkafolyamatokat, valamint nyílt kommunikációra is lehetőséget ad, így segít elérni a pozitív eredményeket.

Hogyan zajlik az onboarding?

Az onboarding kezdeti lépését az első konzultáció jelenti – ez általában ingyenes. Ekkor ismerkedik meg igazán egymással az ügyfél és a marketingügynökség. A vállalkozás tevékenységének, elsődleges üzleti céljainak, főbb kihívásainak megértésén keresztül mérik fel az igényeket és elvárásokat. A rövid és hosszú távú célok megfogalmazását a konverziós célokká alakításhoz is felhasználják. Az első konzultáció során jelölik ki a marketingstratégiát és az eszközöket is.

Ezt követően sor kerül egy teljes körű marketingauditra, ahol az ügyfél jelenlegi marketingtevékenységét is megvizsgálják, valamint ellenőrzik annak hatékonyságát. Ezzel feltárják a fejlődési lehetőségeket, és azonosítják a fejlesztésre szoruló területeket. A technikai előkészítés és a kampányok beállítása után pedig a folyamatos nyomonkövetés sem maradhat el.

A marketing onboarding tehát egy rendkívül összetett marketingfolyamat első lépését jelenti, amellyel fokozható a marketingtevékenység hatékonysága.

Ajánlatok