A marketing onboarding szerepe
Pihenés helyett munkával töltött éjszakák, végigdolgozott hétvégék… A vállalkozások életében egyszer elérkezik az a pillanat, amikor a cégvezető úgy dönt, ideje kiszervezni a marketinggel járó feladatokat, hogy ne kelljen többet erre áldoznia az értékes szabadidejéből.
Ehhez jó, ha ismerjük azokat a folyamatokat, amelyekkel kezdetét veszi az együttműködés a választott digitális marketingügynökséggel.
Mit jelent az onboarding?
Az ügyfél onboarding folyamata rendkívül meghatározó a teljes későbbi együttműködés szempontjából, úgy is mondhatjuk, ennek során alakul ki az a nagyon fontos kapcsolat az ügyfél és a digitális marketingügynökség között, amire a közös munka, például egy Google-barát weboldal kialakítása során szükség lesz.
A Webgrow Digital Agency ezért nagy figyelmet fordít arra, hogy az onboarding során ki tudja alakítani azt a kapcsolatot partnereivel, aminek köszönhetően az együttműködés a lehető legzökkenőmentesebben tud zajlani.
Mi tehát a marketing onboarding? Egy olyan folyamat, amely során az ügyfél és a marketingügynökség megismeri egymást és az alábbi pontokon keresztül kijelölik a közös munka irányait:
- Egyeztetik az ügyfél jelenlegi helyzetét
- Az ügynökség megismeri a fő célokat és prioritásokat
- Az ügyfél igényeihez igazodva javaslatot tesznek a célok eléréséhez szükséges eszközökre és stratégiára
- Kijelölik az együttműködés első lépéseit a hatékonyság és célorientáltság érdekében
Az onboarding célja
Az onboarding remek lehetőséget kínál arra, hogy a marketingügynökség megismerje ügyfele igényeit, aminek köszönhetően a legoptimálisabb marketingstratégiát tudják kialakítani. Az onboarding tehát a közösen kitűzött célok elérésének egyik alapvető eszköze.
Eredményességét az adja, hogy alkalmazásával minimalizálhatók az esetleges félreértések, amelyek konfliktusok forrásai is lehetnek. Átláthatóvá teszi a munkafolyamatokat, valamint nyílt kommunikációra is lehetőséget ad, így segít elérni a pozitív eredményeket.
Hogyan zajlik az onboarding?
Az onboarding kezdeti lépését az első konzultáció jelenti – ez általában ingyenes. Ekkor ismerkedik meg igazán egymással az ügyfél és a marketingügynökség. A vállalkozás tevékenységének, elsődleges üzleti céljainak, főbb kihívásainak megértésén keresztül mérik fel az igényeket és elvárásokat. A rövid és hosszú távú célok megfogalmazását a konverziós célokká alakításhoz is felhasználják. Az első konzultáció során jelölik ki a marketingstratégiát és az eszközöket is.
Ezt követően sor kerül egy teljes körű marketingauditra, ahol az ügyfél jelenlegi marketingtevékenységét is megvizsgálják, valamint ellenőrzik annak hatékonyságát. Ezzel feltárják a fejlődési lehetőségeket, és azonosítják a fejlesztésre szoruló területeket. A technikai előkészítés és a kampányok beállítása után pedig a folyamatos nyomonkövetés sem maradhat el.
A marketing onboarding tehát egy rendkívül összetett marketingfolyamat első lépését jelenti, amellyel fokozható a marketingtevékenység hatékonysága.