accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Wizz Air törölte az egyik mai londoni járatát, de még enged rá foglalni

utazomajom /

Az az érdekes helyzet állt elő, hogy a mai napon Budapestről Londonba tartó W62207 számú Wizz Air járat törölve lett. Ez minden lehetséges felületen látszódik is, egy kivétellel: ez pedig maga a Wizz Air honlapja.

Emiatt online átfoglalásra sincs lehetőség, legfeljebb emelt díjas telefonon elérni a légitársaságot. A honlapon korrektül leírják, hogy ha a járatod késik, törölték vagy visszautasították a beszállását, bármikor fordulhatsz hozzájuk segítségért az alábbi telefonszámokon. Éppen csak a telefonszámok maradtak le. Szerencséjükre most a fogyasztóvédelem a Ryanairrel szembeni soron kívüli vizsgálattal van elfoglalva, pedig ez is megérni egy misét.

Tehát most akkor mit is csináljon az utas? Kapott egy emailt, amiben az áll, hogy törölték a járatát, átfoglalhatja nyugodtan egy másikra a nem létező telefonszámok egyikén, vagy online. Az online rendszerben viszont úgy tűnik, hogy minden rendben van, a járat el fog indulni.

Néhány hete megírtuk, mit tudsz tenni ilyen esetben, ha törlik a járatod.

Ha közvetlenül a légitársaságnál foglaltál és nem low-cost légitársaságnál van a jegyed, akkor keresd őket, hiszen segítenek megoldani a problémád és átfoglalnak a következő járatra. Nehezebb helyzetben vagy, ha low cost-légitársaságnál van jegyed.

  • Nézd meg a lehetőségeket és cselekedj gyorsan! Ha törölték a járatod és mentesítő gép sincs, akkor foglalj át: ezt sokszor meg tudod tenni ingyenesen, de ne sajnáld a pénzt: ha légitársaságon belül foglalsz át a következő járatra, akkor utólag biztosan visszakapod a pénzed. Kissé komplikáltabb az ügy, ha más légitársasághoz foglalsz át, vagy más útirányt választasz (például Bécsbe jössz, Budapest helyett), de a visszatérítésre akkor is számíthatsz.
  • Ha a légitársaság nem biztosít étkezést, szállást, transzfert, akkor ezt is intézd magadnak. Észszerű mértékig, utólag ezeket is vissza fogják téríteni neked.
  • Mindemellett, ha a légitársaság hibájából törlik a járatod (és a személyzet hiánya legtöbbször a légitásaság hibája), akkor a Légi utasok jogait szabályozó Európai Uniós rendelet alapján akár 600 euró kártalanításra is jogosult lehetsz, függetlenül attól, hogy átfoglaltak vagy visszatérítették a jegyed árát.

És szerencsére ilyenkor csörög a kassza, add be az igényed a kártérítésre!

Ha késik a géped vagy törölték a járatod, de nem szeretnél a kártérítéssel foglalkozni, bízd az ügyet Utazómajom partnerére, a Késett a gépem csapatára! 600 euró kártérítés akár öt évre visszamenőleg! Jelöld be, hogy tőlünk hallottál róluk először a további kedvezményekért! Megnézem

 

Ajánlatok