accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat indul a Ryanair ellen

utazomajom /

A kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadót áthárítja az utazókra, ezáltal újabb extraprofit beszedését célozva – közölte az Igazságügyi Minisztérium (IM) kedden az MTI-vel.

Az IM közleménye szerint különösen visszás, hogy a korábban eladott jegyekre vonatkozóan a Ryanair már megkezdte ezt a gyakorlatot.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Ryanair és minden más légitársaság szerződési feltételeiben benne van,  hogy a kormányok által időközben felmerülő új adókat akár utólagosan is átháríthatják a légitársaságok az utasokra. Ezt Gulyás Gergely a kormányinfón úgy kommentálta, hogy egy szerződési feltétel lehet akár tisztességtelen, ezt is mindenképp ki kell vizsgálni.

A kormány elvárja, hogy az extraprofit-különadókat minden vállalat maga fizesse meg, azt ne terhelje tovább a lakosságra, a háború árát ugyanis nem a magyar családoknak kell megfizetniük – írták.
A tárca közölte, a Ryanairrel kapcsolatban nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos bejelentések érkeztek, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint minden évben számos fogyasztói panasz is érkezik a légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban.

Ez egy nagyon régi probléma, hogy a légitársaságokat szinte lehetetlen elérni. Számos panasz érkezett korábban is ezzel kapcsolatban, azonban érdemi változás nem történt, a magyar hatóságok sem léptek fel ellene. Most azonban ez megváltozni látszik, nem hagyhatja a kormány, hogy ilyen hangnemben beszéljenek a magyar utazóközönséggel.

“Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul a cég részéről az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen. A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak” – fogalmaztak.
A közlemény szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében. Különösen indokolt a határozott fellépés, mivel a koronavírus-világjárvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak a kiszolgáltatott fogyasztók ellenében.
A jövőbeli panaszok megelőzése érdekében a Ryanair-ügyben a kormányhivatal folytatja a hatósági vizsgálatot, és a panaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – olvasható az IM közleményében.

Az előzményt és az okokat már többször kifejtettük.

Ajánlatok