accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

UPDATE: Megkaptuk a Wizz Air válaszát. Egy magyar utast nem engedtek fel a repülőre Athénban igen különös indokkal

utazomajom /

Egy kedves csoporttag az Utazómajmok világmegváltó csoportjában írta meg a mai délután folyamán tapasztalatait az athéni repülőtérrel kapcsolatban. Ő csupán  szeretett volna hazajutni Budapestre a WizzAir menetrend szerinti járatával, ám ebben időközben a repülőtér biztonsági szolgálata megakadályozta, amely odáig fajult, hogy később le is késte repülőgépét. Felelősséget természetesen senki nem vállalt a történtekért, a repülőtér két nappal későbbi járatra ajánlott számára jegyet, ami szállás hiányában egyáltalán nem volt megfelelő, így kénytelen volt saját magának szponzorálni a még aznapi, késő esti hazajutást, ami mondanunk sem kell, nem kis összegbe került. A eseményeket követően megkereste a konzulátust, a WizzAirt, valamint a biztosítót is, ám mindenki mossa kezeit. Az ügy állítása szerint itt még nincs lezárva!

Olvasónk teljes levele:

“Sziasztok!

Szeretném megosztani veletek az én történetemet, amit sajnos nem a kellemes élményekhez sorolhatok az utazásaim során!

A tegnapi nap folyamán (2019.02.11) szerettem volna hazajönni Athénból Budapestre a WizzAir 17:45-kor induló járatával. A repülőtérre bőven idő előtt érkeztem és minden biztonsági ellenőrzés rendben volt! Már várakoztam a terminálban, hogy felszállhassunk a fedélzetre, amikor egy biztonsági őr járkált az utasok között és ellenőrizni kezdte az iratokat. Elkérte tőlem is az útlevelet, de nem adta vissza, hanem félreállított, hogy ott várakozzak. Nem mondott senki semmit, hogy mi történik és hogy miért. A többi utas közben megkezdte a beszállást, de nekem még mindig ott kellett várakoznom anélkül, hogy kaptam volna bármiféle tájékoztatás arról, hogy mi fog történni!
Ez után kb. 20 perces késéssel elindult a gép nélkülem, de ekkor sem informáltak, hogy miért vették el az útlevelemet és miért nem engedtek felszállni a repülőgépre.
További várakoztatás után két rendőr kivezetett a reptérről. Ekkor sem mondtak semmit és az útlevelemet sem kaptam vissza. Ezt követően én bementem a repülőtéren található rendőri irodába és próbáltam kommunikálni velük, ami elég nehezen ment mivel nem nagyon akartak velem beszélni. Nehezen sikerült elérnem, hogy tájékoztassanak és azt a választ kaptam a történtekre, hogy útlevél ellenőrzés volt, mivel sok volt a hamisítás. Közölték, hogy a lassú rendszerük, ezért késhettem le a járatot! Az útlevelemet rendben találták és vissza is kaptam.

Szintén újabb várakozás jött akkor már kezdtek közreműködőbbek lenni velem bár ez nem vigasztalt a történtek után! Majd 30 perces várakozás után jött egy fiatalember és egy papírra írta fel, hogy melyik nap hánykor és melyik légitársasággal tudok hazamenni, ezután megint ott hagytak egyedül. Mivel napokat nem tudtam volna még ott tölteni és szállásom sem volt így kénytelen voltam egy késő esti járatra jegyet venni, ami az utolsó pillanatban igen drága volt.
A konzulátust, a biztosítót és a WizzAir-t is megkerestem az üggyel kapcsolatban, de senki sem tudott választ adni a történtekre!
Az ügy itt még nincs lezárva, válaszokat szeretnék kapni”

Az ügyben megkerestük a WizzAir-t, amint válaszolnak, közzétesszük.

UPDATE: A társaság lapunkhoz eljuttatott közleményében elnézést kér az utastól, akit kompenzálni is fognak, habár nem a Wizz Air hibájából maradt az utas Athénban. A közleményt eredeti formában is közzétesszük.

„Görögországban az utóbbi időben megnövekedett az utazási dokumentumokkal kapcsolatos hamisítási ügyek, illetve azoknak az utasoknak a száma, akiktől megfelelő iratok hiányában kellett megtagadni a beszállást. A görög határőrség ezért rendszeresen végez szúrópróbaszerű ellenőrzéseket a repülőtéren mind a schengeni övezetbe, mind az azon kívülre induló járatoknál. A szóban forgó utast véletlenszerűen választotta ki egy ilyen ellenőrzésre a görög határőrség.”

 „Miután tudomására jutott, hogy az utas az ellenőrzés miatt lekéste a képet, földi kiszolgáló partnerünk azonnal felvette a kapcsolatot a Wizz Airrel, hogy ingyenes átfoglalást ajánlhasson fel neki. A görögországi műveleteinket irányító munkatársunk engedélyezte az ingyenes átfoglalást, de időközben az utas már új repülőjegyet vásárolt. Noha a görög hatóságok intézkedése a Wizz Air hatáskörén kívül esik, elnézést kérünk az utast ért kellemetlenségért, és kompenzálni fogjuk bármilyen anyagi veszteségét, amelyet a görög határőrség szúrópróbaszerű ellenőrzése okozott.”

Ajánlatok