004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Debreceni házaspár perelné a Wizz Air-t, amiért nem engedték őket repülni, pedig csak a szabályzatot kellett volna elolvasniuk!

utazomajom /

Nagy port kavart a debreceni házaspár esete. A Wizz Air Debrecenből Tel Avivba tartó járatára több jegyet adott el, mint amennyi ülőhely rendelkezésre állt. Korábban erről hosszú cikket írtunk “Hopp, egy repülésből kimaradsz! Több jegyet adtunk el, mint ahány székünk van – Wizzair” címmel. A túlfoglalás nem ördögtől való, szinte minden légitársaság használja, azonban nem mindegyik fapados módon kezeli a konfliktusokat.

Túlfoglalás

Mi is az a túlfoglalás (overbooking)? A légitársaságoknak joguk van több jegyet eladni egy adott járatra, mint ahány székkel üzemelnek. Ennek oka, hogy ritkán fordul elő olyan eset, amikor minden utas megjelenik a beszálláskor. Rengeteg probléma közbejöhet ilyen nagy számú utasnál: betegség, forgalom miatt lekésik a gépet, átszállás miatt lekésik a gépet, vagy csak egyszerűen meggondolják magukat. Amennyiben mégis több utas jelenik meg a kapunál, mint ahányat tudnának fuvarozni, akkor önkéntes alapon a ráérő utasokra számítva felajánlják, hogy egy későbbi járattal utazhatnak tovább, cserébe kártérítést kapnak. Ha nincs ilyen, akkor nem önkéntes alapon kiválasztanak néhány utast, akik nem utazhatnak azzal a járattal. A profitmaximalizálást szem előtt tartva megéri a társaságoknak ezzel “játszani”, hiszen egy interkontinentális járatra a jegyár jóval magasabb lehet, mint a fizetendő kártérítés. Az esetek gyakoriságának függvényében csökkentik az eladható jegyek számát, közelítve a tényleges kapacitáshoz.

Debreceni házaspár

Nem történt ez másképp a debreceni házaspárnál sem. Egy utazási irodán keresztül fizettek be a nyaralásra. A 29 fős csoportot a Wizz Air nem túl szépen, de teljesen szabályszerűen megbontotta, és mivel az utasok elolvasták (?) és elfogadták a szerződési feltételeket, semmit sem tudtak tenni. Viszont ahelyett, hogy elfogadták volna a döntést, több millió forintos perrel fenyegetik a társaságot.

Itt látható, hogy korrektül közli a Wizz Air, hogy az akaratod ellenére egész egyszerűen megtagadhatja a beszállást, akár indok nélkül is. Itt pedig még meg is indokolták, hogy több jegyet adtak el, mint ahány szék van a gépen.

Idézek: “Ha az önként jelentkezők száma nem elégséges, és a Wizz Air az Ön akarata ellenére, egyéb indok nélkül megtagadta a beszállását.”

Mi jár?

Frissítő, a jegyár visszafizetése, két darab ingyenes telefax, akár szállodai szoba és transzfer is, illetve pénzbeni kártérítés.

Egészen pontosan itt olvashatod el, hogy milyen jogaid vannak.

Tanulság?

Attól, hogy van repülőjegyed, kiértél időben a repülőtérre, még nem biztos, hogy utazhatsz. Ezzel számolni nem igazán lehet, de jó tudnod.

Ajánlatok