Mennyit késnek a gépek? Melyik légitársaság a legpontosabb?
A FlightStat által készített jelentésből megtudhatjuk, hogy a tavalyi adatok alapján mely légitársaságok mennyire megbízhatóak az érkezési idő betartása szempontjából.
Következzen tehát egy statisztika a késésekről!
Először is a három legpontosabb légitársaságot ismertetjük. Talán nem meglepő, hogy a precizitásukról híres japánok nemzeti légitársasága, a Japan Airlines a legjobbak között szerepel. A gépeik 88%-ka érkezett időben, ezzel ők a harmadik legpontosabbak a világon.
A dobogó második fokára a spanyol Iberia került. A különbség mindössze néhány tized a Japan Airlines-hoz képest.
2016-ban a statisztikák alapján a legpontosabbnak a holland KLM Holland Királyi légitársaság lett. A cég egyik másodpilótája nem más, mint Vilmos Sándor, maga az ország királya. A mai napig pilótája menetrendszerinti utasszállító gépeknek, legalább havi két alkalommal repül, hiszen csak így tarthatja meg az engedélyét. A kapitány nevében szokta köszönteni az utasokat, hogy ne ismerjék fel a fedélzeten.
A pontosságukról híres európai országok közül senki sem került be az első közé. A svájci Swiss Airlines a középmezőnyben végzett, gépeik 22,6%-a késik. Náluk picivel jobban szerepelt a német Lufthansa, vagy az Austrian Airlines.
Sereghajtók
Az utolsók között bukkant fel az Air India 38,71%-os késési aránnyal, amin mi nem is igazán lepődtünk meg. Sokkal inkább az Icelandair izlandi járatain. Nekik tízből kevesebb, mint 6 pontos járatuk volt a tavalyi évben. Talán Izland szeszélyes időjárása is közrejátszhatott ebben. A legpontatlanabb az izraeli székhelyű El Al volt. Az 56% késés valószínűsíthetően a megnövekvő biztonsági ellenőrzések következménye.
Mégis ki felelős a késésekért?
Jogilag nézve, szinte mindig a légitársaság a hibás. Vannak bizonyos vis major esetek, de ők tartoznak felelősséggel többek között a gépek tisztaságáért, a tankolásért, a megfelelő műszaki háttérért. Ezen kívül a repülő kiszolgáló személyzetének kell ügyelnie arra, hogy az utasok időben felszálljanak a fedélzetre. Az érkezési időpontokat mindig egy picit hosszabb menetidővel számolják ki, hiszen így egyrészt a statisztikában is jobban mutat, másrészt pedig a 3 órát meghaladó késések esetén a légitársaság a legtöbb esetben kénytelen kártérítést fizetni. Sokszor azonban ez nem megy könnyen, ezért érdemes egy behajtó cégre bízni az ügyet.
Az utazómajom partnere a kesettagepem akik a legkedvezőbb ajánlatot adják a piacon.