accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Ha azt hiszed, hogy nincs lejjebb: írt a Ryanair gépről leszállított utas!

utazomajom /

Egész nap kaptuk a leveleket azoktól, akik egy gépen utaztak a tegnapi Mallorcára tartó járaton utolsó pillanatban leszállított utassal. Ma este megkeresett minket maga az érintett is, akinek megnehezítették a napját.

Horvát Péter vagyok, akit a tegnapi Budapest-Mallorca járatról leszállítottak, vagyis kisorsoltak. Gondoltam írok nektek, hogy helyre tegyeknéhány tévhitet vagy állítást és megosszam a teljes történetet.
Én Mallorcán dolgozom már 9 éve szezonálisan a vendéglátásban. Feleségemmel és 1 éves kislányommal együtt voltunk a szigeten néhány napja. Sajnos úgy alakult, hogy egy torokgyulladásos vírust sikerült összeszedni a kislányomnak, emiatt 3-4 napig nem tudott enni szinte semmit. Sajnos több egészségügyi problémával is küzd. Éppen ezért megijedtünk és úgy döntöttünk feleségemmel, hogy hazavisszük együtt és majd én visszajövök a következő járattal, ezért voltam utolsó a jegyvásárlásban. A gépen ültünk mikor kiderült, hogy ül már egy olyan helyen, ahová egy másik utasnak is szól a jegye. Ezért nem indultunk el másfél óráig, közben a mikrofonban megkérdezték, hogy van-e esetleg utazó aki a Ryanair-nél dolgozik?

Később azt mondták, hogy az adott ülésben egy érzékelő elromlott és ilyenkor az a szabály, hogy egy ott dolgozó fog ott ülni és nyomva tartani azt az utazás végéig. Ez persze szerintem kitaláció volt és mellébeszélés a túlfoglalásra. Közben a bemondóbán jöttek az ajánlatok (250 EUR + másik járattal való eljutás Mallorcára). Sajnos előtte este is késett a járat amivel jöttünk és utána mi szegedre mentünk kocsival ezért aludni sem tudtam, különben még lehet, hogy bele is egyeztem volna. Többszöri bemondás után már kezdődtek az apró fenyegetöző mondtatok. Lefognak valakit szállítani szúrópróbaszerűen, ha nem vállalja senki önként.
Majd hosszas telefonálgatás, szaladgálás következett. Körülnéztem mindenhol családok, baráti társaságok. Már szinte biztos voltam, hogy engem fognak választani ha erre kerül a sor.
És tessék!!!! Megjelent egy pillanat alatt a fejem felett a “Marshall” majd udvariasan megkért, hogy én leszek az aki leszáll és kövessem… közben mindenki rám nézett rémülve és szinte éreztem, hogy rajtam múlik a nyaralásuk amit akár hónapok óta terveztek. Mit tehettem, leszálltam és követtem a személyzet tagját a jegyirodába!

Na innen következik a komolyabb része a sztorimnak!

Az irodában egy hölgy és egy úr fogadott kedvesek megértőek voltak. Hosszas bocsánat kérések közepette nyomatékosították, hogy nekem kell majd írni a légitársaságnak, hogy megkapjam a 250 EUR kompenzációt. Ha nem írok, biztosan nem kapom meg. Majd elkezdtük az átfoglalást. 13 órakor indul Berlinbe majd onnan 16:25-kor Mallorcára. Gondoltam szuper ez könnyen ment.
Igen ám, de közben már kiírták, hogy a Berlini is késni fog. Az ügyintéző mondta, hogy nyugodjak meg írt a foglalási számom mellé egy kommentet és áttesznek este 20:30-ra (mert akkor is megy egy járat Berlinből Mallorcára) ha nem érném el a gépet. Mivel 15 óra után indult a gép Berlinbe, már biztos volt, hogy nem fogom elérni a csatlakozást.

Leszálltam Berlinbe, futottam a kapuhoz, és még ott volt a gép, a lépcső is csatlakoztatva volt, de nem engedtek rá felszállni, hiába magyaráztam mi történt. Ki kellett mennem az ügyfélszolgálathoz, hogy biztos legyek abban, hogy áttettek az esti járatra. Kimentem, ahol találtam egy hölgyet és pontosan elmeséltem neki, hogy mi történt.

Erre a válasza: És?

Kezdtem ideges lenni.. Szóltam neki a kommentről és hogy tegyék át az esti gépre a jegyem. Amire feszülten válaszolt: ilyen nincs. Elmondtam neki még egyszer, de már emeltebb hangon. Azt mondta, értsem meg az esti járat is tele. A gép 189 férőhelyes de 194-en vettek jegyet. Másnap reggel megy 7-kor járat Mallorcára, arra még lát 1-2 helyet, de hotel szobát nem tudnak adni, mert mindegyik fullon van. Aludjak a terminálon a padokon.

Na ott szakadt el a cérna. Kértem, hogy azonnal szóljon egy felső-vezetőnek és magyarázatot követelek. Majd hátra ment és pár perc múlva jött vissza azzal, hogy ad egy “stand by” jegyet az esti gépre. Ez azt jelent ha valaki nem érkezik meg akkor kapok ülőhelyet.

De ha ez sem sikerül jöjjek vissza és a reggelire adni fog egy normál jegyet, viszont jobban járok ha megveszem most, mert azt sem tudja garantálni, hogy addigra az a járat sem lesz tele.

Szóval már tiszta ideg voltam mert ugye nekem másnap dolgoznom kellett. Persze ijedtemben megvettem a jegyet ami 200 euróba került. Végül is felkerültem az esti gépre ami szintén 2 órával később indult, de legalább visszaértem Mallorcára. Pár óra alvás után még éppen beértem a munkahelyemre, ahol elmeséltem a történetet. Eléggé feldúlt vagyok ez az egész miatt. A lelki állapotom üzenete :

F*CK YOU RYANAIR!!!!!

Az utas nevét megváltoztattuk.

Ajánlatok