Kiderült: ilyen ütemben fizeti vissza a Ryanair a jegyárakat
A Ryanair mai sajtóközleményében azt írja, hogy a március és június közötti időszakban (a kormányok miatt) törölt járatok visszatérítésének feldolgozásában előrehaladást ért el. A cég korábban azt nyilatkozta, hogy a járvány végéig nem hajlandó visszafizetni a törölt jegyek árait. Sokáig a konkurens légitársaság, a Wizz Air sem volt aktív, azonban Váradi József a Forbes-ban június 2-án megjelent interjúban közölte, hogy 30 napon belül mindenki megkapja a visszatérítést. Így is történt, a másodika utáni törlések jegyárai szinte azonnal visszakerültek a vásárlók számlájára, azonban az március és május közötti foglalások feldolgozása tudomásunk szerint még mindig zajlik.
A Ryanair június elsején nyitotta ki újra a dublini irodáját. A cég beszámolója szerint a visszafizetések felgyorsítása érdekében több régebbi munkavállalójukat is átképezték a feladatra.
- Minden márciusi törölt járat visszatérítése megtörtént
- Június végére az áprilisi visszatérítések felével készültek el
- Július 15-ig a teljes áprilist tisztázni tudják
- Július végére minden májusi és júniusi visszatérítési kérelem megtörténik
Ezekben a számokban azok is benne vannak, akik elfogadták utazási utalványokat vagy ingyenesen áttették a járatukat.
A Ryanair felhívja az utazási irodák figyelmét, hogy szolgáltassanak pontos, feldolgozható adatokat a foglalásokról. Azon vásárlók tehát akik nem közvetlenül a ryanair.com oldalon vásároltak még nem biztos, hogy visszakapják a pénzüket. A Ryanair az utazási irodákra mutogat, akik szerintük hamis e-mail címeket és virtuális hitelkártyákat használnak foglaláskor, ami alapján nem beazonosíthatóak. A cég azt tanácsolja, hogy az utasok követeljék vissza a pénzüket az utazási irodáktól.