Komoly pénzbüntetést kapott a Ryanair és a Wizz Air!
Az új poggyászszabályzat bizonyára többeknek is problémát okozott már bevezetése óta, viszont ezúttal az Antitrustitalia fogyasztóvédelmi hatóságnak is szemet szúrt az újabb korlátozás.
A szervezet megállapítása szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot jelent az, hogy az utasoknak már nem jár ingyenes szolgáltatás gyanánt a nagy méretű kézipoggyászok utastérben való elhelyezése. Az indoklás alkalmával elmondták, hogy az utasoknak joga van ahhoz, hogy kézipoggyászaikat az utastérben helyezzék el, valamint ezt a légitársaságoknak plusz költségek nélkül kéne biztosítania utazói számára, mivel az az utazás egyik alapvető kelléke.
Ingyenesen kizárólag a kis méretű kézipoggyászok vihetőek fel a fedélzetre, azokat pedig sok esetben az utasoknak a már amúgy is kicsi lábtérben kell tárolniuk.
A fentiek következtében ezúttal a Ryanair 3, míg a Wizz Air 1 millió eurós büntetést kényszerű befizetni.
Egyelőre az ügy a szokásos mederben halad tovább, a légitársaságok fellebbeznek a döntés ellen. A Wizz Air lapunkhoz eljuttatott közleményében kifejti, hogy nem tarthat jogszerűtlennek az utasok számára sokszor átláthatatlan és kényelmetlen poggyászszabályzatát.
„A Wizz Air megerősíti, hogy megkapta az olasz versenyhatóság a légitársaság poggyászszabályzatával kapcsolatos döntését. Wizz Air nem ért egyet a versenyhatóság határozatával és indítványozni fogja annak bírósági felülvizsgálatát, ahogyan azt sikeresen tette korábban is, amely során az olasz bíróság felfüggesztette a versenyhatóság októberi ideiglenes intézkedését, ami megtiltotta Wizz Air jelen poggyászszabályzatának alkalmazását.
A Wizz Air álláspontja, hogy 2018 októberében bevezetett, kiterjedt hálózatában mindenhol érvényes poggyászszabályzata átlátható és a jogszabályoknak teljes mértékben megfelel, amely garantálja, hogy minden utas ingyen felvihessen egy darab kézipoggyászt a fedélzetre, miközben hozzájárul a gyorsabb és kényelmesebb beszálláshoz. A szabályzat a választás lehetőségét biztosítja az utasok számára, akik a fedélzeti és feladott poggyászokat kombinálva több mint 50 különböző variációt állíthatnak össze egyéni igényeik szerint. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Mivel folyamatban lévő ügyről van szó, a Wizz Air a továbbiakban nem kívánja kommentálni az olasz versenyhatóság döntését.”