A legkülönlegesebb hotelek, ahol valaha megszálltunk!

Bemutatom a legkülönlegesebb és legjobb hoteleket, ahol az elmúlt 6 évben volt szerencsénk megszállni. Azt is megosztom veletek, hogy hogyan jutottunk hozzá!

1. Hotel Sofitel Moorea Ia Ora Beach Resort – Moorea, Francia Polinézia

A sok szempont miatt nagyon nehéz a rangsort felállítani, de talán Moorea szigetén, Francia Polinézián ebben a hotelben éreztük magunkat a legjobban. Biztosan minden utazni szerető egyén találkozott már azokkal a képekkel, ahol vízen, cölöpökre épült bungallók láthatóak a kristálytiszta sekély víz felett. Régi álmom vált valóra, amikor az Amazon Travel jóvoltából mi is megtapasztalhattuk, milyen a teraszról a színes halak közé ugrani, vagy nappali közepén lévő üvegfelületen keresztül csodálni a víz alatti élővilágot. A hely hangulata azonnal magával ragadja az embert. A hotelt ide kattintva tudod megnézni.

2. Kakslauttanen Arctic Resort – Finnország, Lappföld

Tavaly az interneten találtam rá erre a nagyon különleges hotelre, ami azt ígéri, hogy üvegigluból, az ágyból fekve nézheted a sarki fényt. Az egyébként is nagyon fotogén resort hamar a közösségi média kedvence lett. Nektek is nagyon tetszett, több, mint 300 ezren tekintettétek meg a bejegyzést. Nem sokkal később a hotel megkeresett, és felajánlott számunkra néhány éjszakát a poszt sikere miatt. A hotel számos egyéb programot is kínál, mint a husky szánhúzás, sarki fény vadászat, rénszarvas szánozás, télapó látogatás vagy a hómobil safari. A szállás különlegessége a thermo üvegből készült félgömb alakú iglu, ami kívülről és belülről is földöntúli látványt nyújt. A hotelt ide kattintva tudod megnézni.

3. Renaissance Aruba Resort – Aruba

Ha Arubára keresel, elsőként a pink flamingókat fogod látni. Holott ezek az állatok nem őshonosak a szigeten, a Renaissance hotel jól sikerült reklámjának köszönhetően azt gondolhatja az ember. Minket is megfogott a nyugágyak között sétáló barátságos madarak látványa. Kis kutatómunka után kiderítettem, hogy oda bizony csak akkor tudunk eljutni, ha egy bizonyos hotelben szállunk meg, hiszen a saját privát szigetükről van szó. A hotel előterébe mesterségesen bevezetett folyón felszállhatunk az ingyenes hajójáratra, amivel 10 perc alatt elérhető a különleges sziget, ahol flamingókon túl leguánok is szép számmal élnek. Ezt a hotelt magamnak foglaltam, írtam is róla egy cikket Ezért a hotelért fizettem a legtöbbet az életemben! címen. A hotelt ide kattintva tudod megnézni.

4. Casa Sunset Hill-Gulf view – Costa Rica, Monteverde

Costa Rica tele van jópofa, különleges szállásokkal, amik megszínesíthetik az utazásod. Véletlenül találtam rá airbnb-n erre az egyedi, domboldalra épített szállásra. Monteverde a tengerszint felett 1500 méterre fekszik, jelenleg csak földúton megközelíthető. Mégis az egyik első számú turista célpont: esőerdők, függőhidak, különleges madarak, kolibrik és persze rengeteg felhő várja az oda látogatókat. A felhők az erős szél, magas páratartalom miatt folyamatosan mozognak, a fák lombkoronáit hol kitakarva, hol beengedve a napfényt. Az esőerdőben megannyi állatfaj él: majmok, pókok, kígyók, madarak, lajhárok. A szállást airbnb-n foglaltam, ide kattintva tudod megnézni.

5. Ayung Resort – Indonézia, Ubud

Életünk első öt csillagos szállását egy elárazásnak köszönhetjük: a hotelt mindössze néhány forintért foglaltunk pár napot reggelivel együtt. Megtapasztalhattuk, milyen az, amikor frissítő kendővel és friss gyümölcs itallal várnak, majd golfkocsival bemutatják a szállodát. A szobánk ablaka előtt majmokat is láttunk, illetve pont ottjártunkkor egy hindu ünnep miatt hatalmas ceremóniát tartottak. Érdekes érzés volt a korábbi vendégházakból egy ilyen világba is betekintést nyerni. A hotelt ide kattintva tudod megnézni.

6. 9 Hours Capsule Hotel – Japán, Kyoto

Japánban sem kell sokáig keresni, ha izgalmas szállásra vágyik az ember. Sok helyen olvastunk már a kapszulahotelekről, ideje volt nekünk is kipróbálni. Az első ilyen jellegű alvóalkalmatosság 1979-ben Oszakában nyílt. Fő előnyük az olcsóságon kívül, hogy frekventált helyen találhatók. Internetet, közös fürdőt és egy rolóval lehúzható saját 2×1 méteres műanyag kapszulát kap a vendég. A legtöbb nem koedukált: külön szinteken vannak a férfiak és a nők. Cipőt már a bejáratnál lévő széfbe kell helyezni, ettől kezdve az ott kapott eldobható papucsot lehet használni. Vicces, amikor mindenki felveszi a számmal ellátott egyen hálóinget, a Yukatát. A kapszulahotelt ide kattintva tudod megnézni. A hotelt a tisztasága és az ára miatt foglaltuk.

+1 Rantee Sunrise Hotel – Phi Phi, Thaiföld

Időnként mi is belefutunk egy-egy kellemetlen meglepetésbe. Nem volt ez másképp akkor sem, amikor az azóta már bezárt, 2/5-ös értékelésű Rantee Sunrise-ba foglaltunk egy faházat. A szállást szárazföldön nem lehetett megközelíteni, ezért a hotelbe a kikötőből long tail boat (thai hajó) transzfert kellett igénybe venni. Félúton a motor megadta magát, ezért segítséget kértek egy arra járó másik csónaktól. A negyed órás útból több, mint egy órás lett, közben beesteledett. A hatalmas hullámok miatt a hajó a parttól 30 méterre állt meg. A helyiek elővették az angol tudásokat, majd megszólaltak: “jump” (ugrás). A vízbe kellett ugranunk ruhástól, majd kiúszni a partra. A legénység a bőröndöket és a táskákat a fejükön egyensúlyozva vitték ki a partra. A fa bungallóban nem volt áram, ezért megijedtünk amikor egy macskával találkoztunk egyből ahogy benyitottunk a sötét szobába. A tusoló és a wc egy felkötött slag vége volt, természetesen hideg vízzel. A “fürdő” alja kavics volt, nem volt rendesen körbekerítve, ezért befújt a szél. Néhány órát tudtunk aludni. Reggel kértük, hogy vigyenek vissza minket a kikötőbe, de a nagy hullámok miatt azt mondták, hogy ez nem lehetséges. Más vendégek sokkal erőszakosabbak voltak, jelezték, hogy egy percig nem maradnak ott tovább, azonnal vigyél el őket. Hozzájuk csatlakozva sikerült elhagynunk a szállást.