Mexikó felfedezése három picivel: 5 program, amit nem szabad kihagyni a Yucatán-félszigeten

Mexikó már egy jó ideje felkerült a bakancslistámra, de a járvány miatt eszünk ágában sem volt utazni semerre. Végül mégis úgy döntöttünk, belevágunk; természetesen a három pici gyerekünkkel, a 10 hónapos babámmal és a majdnem három éves ikreimmel. Amióta megszülettek, velük együtt folytatjuk a világjárást, és ez a Mexikóba szervezett három hetes utunkkal sem volt másképp.

A három hétből kettőt a Yucatán-félszigeten töltöttük. Itt autót béreltünk, és felfedeztünk annyi mindent, amennyit csak bírtunk! A sok-sok élményből és kalandból kiválogattam azt az öt top programot, amit a legjobban élveztünk, és amit meleg szívvel tudok ajánlani mindenkinek, aki gyerekkel, babával (vagy akár anélkül is) erre jár.

1. Karibi strandolás – Cozumel

Habár nem kizárólag tengerparti nyaralásra jöttünk, nem lehet elmenni amellett, hogy itt vagyunk a Karib-tenger partjánál. Ezt ki kell használni! A gyerekek órákig képesek homokvárat építeni, szaladgálni a homokban, fürdeni a tengerben. Mi Playa del Carmen és Cozumel partjait fedeztük fel, ezek közül nekünk Cozumel tetszett jobban. Ha valaki Cozumelbe tervez látogatni, számoljon azzal, hogy ritkábban járnak most oda hajók, és másfél órával indulás előtt már érdemes ott lenni.

2. Maja romok felfedezése – Cobá romvárosa

Utazásunk során több romvárosba is ellátogattunk, és ezek közül az abszolút kedvencünk a Cobá régészeti lelőhelye lett. Hogy miért? Amellett, hogy csodás romokat láthatunk, mindezt vadregényes, zöld környezetben tehetjük meg. Ez azt is jelenti, hogy árnyékosabb, kellemesebb az időjárás (vagy csak nekünk volt ezzel szerencsénk .). Ami a gyerekek számára extra élmény volt, az a kocsikázás. Itt ugyanis vagy biciklivel, vagy kis tuktukszerű kocsival lehet a romok között mozogni. A gyerekek nagyon élvezték a 90 perces romlátogatást, és persze a romok árnyékában való nasizást is. Tulumtól 45 perc, Playa del Carmentől másfél óra autóval, tehát könnyen megközelíthető.

3. Cenote látogatás – Grand Cenote

Korábban nem tudtam, mennyire lesz gyerekbarát program, de mindenképp szerettem volna a sok ezer cenote közül néhányat meglátogatni a családdal. Kiderült, hogy ez abszolút baba- és gyerekbarát élmény!
Az első cenote, ahová ellátogattunk, a Tulumban fekvő Grand Cenote volt. Még a legkisebbek számára is volt elérhető úszómellény, és láttunk egészen pici babát is a vízben.
Ezen kívül itt lehetett látni teknősöket a vízben úszkálni, és a szárazföldön óriási gyíkokra bukkantunk! A mai napig emlegetik a fiúk ezeket az élményeket.

4. Izamal, a sárga város

Véletlenül bukkantam rá erre a régi maja városkára, és azonnal tudtam, hogy ide el kell jutnunk. A Meridában töltött napjaink egyikén látogattunk ide, hisz onnan csupán 45 perc alatt megközelíthető autóval.
Ami elsőre lenyűgöző volt számomra, hogy itt minden épület sárga. Hogy miért? Erre pontos válasz talán nem is létezik, de annyit sikerült kiderítenem, hogy a régi maja várost lerombolva a spanyol hódítok koloniális házakat építtettek ide. A sárga épületek között andalogva elvétve maja romokra is bukkanhatunk.
A gyerekek lelkesen nézelődtek, rohangáltak a városban. Egyszer csak megpillantottak egy lovaskocsit; itt van lehetőség ily módon körbejárni a várost! A 40 fokos hőségben jól jött, hogy nem kellett a tűző napon órákat sétálni, mégis kaptunk egy képet a város egészéről. Mondanom sem kell, a lovaskocsizás hatalmas élmény volt a srácoknak!

Utazási ajánlatok Mexikóba rendkívül olcsón! Kattints a részletekért!

5. Mexikói street food

Utazásaink egyik legizgalmasabb része mindig is a helyi gasztró felfedezése volt. Bárhol járunk, minél több fogást igyekszem megkóstolni, ami az adott kultúrára jellemző; olyan helyeken eszünk legtöbbször, ahol nagyrészt a helyiek fordulnak meg. Ez nincsen másként azóta sem, amióta a picikkel járjuk a világot. Így aztán Mexikóban is nagyrészt utcai étkezdékből rendeltünk tacost, quesadillát és tortast. A gyerekeknek is. Ők már ehhez hozzászokhattak, hiszen a most három éves ikrek már kilenc hónapos korukban Thaiföldön falatoztak pad thai-t és az igencsak csípős green curryt.
Még sosem volt ezzel kapcsolatban rossz tapasztalatunk, mindig minden nagyon finom volt, és megbízható minőségű – nem mellesleg pedig, főleg öt fős családként, rendkívül költséghatékony is!

A három Mexikóban és két Yucatán-félszigeten töltött hetünk telis-tele volt élménnyel és kalanddal, amiből most kiemeltem az öt kedvencünket. Mexikó összességében rendkívül barátságos ország, amit szívből tudok ajánlani babával és gyerekkel is. Ennél még sokkal több élményt, tippet és inspirációt az Instagram oldalamon (utazoanya) és a nemrég indult honlapomon (www.utazoanya.hu) osztok meg, nem csak Mexikóról.