Nyaralni viszi az IBUSZ a becsődölt UniTravel pórul járt utasait
Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén. Az utasok két lehetőség közül választhatnak: továbbra is dönthetnek úgy, hogy kárigényüket a biztosítóhoz nyújtják be, vagy – az IBUSZ Utazási Irodák Kft. közreműködésével – az eredetileg lefoglalt útjukra mehetnek el. Az esetek döntő többségében ez megvalósítható, ahol pedig nem, ott a befizetett összeg értékében új utazást választhatnak az IBUSZ segítségével. Az a cél, hogy a régóta tervezett családi pihenés, nyári kikapcsolódás lehetősége ne vesszen el a kialakult helyzet ellenére sem.
A Colonnade Biztosító a Fővárosi Kormányhivatal határozata szerint 2025. július 10-én megkezdte a beérkező kárigények feldolgozását. A csőd bejelentésének időpontjában külföldön tartózkodó utasok hazajutását a biztosító az IBUSZ-szal szoros együttműködésben végzi, hiszen a Unitravel Kft. charter helyei az IBUSZ-on keresztül voltak lefoglalva. Ebből kiindulva döntött úgy a két cég, hogy ügyfélbarát megoldást kínál azok számára is, akik már nem tudtak elindulni nyaralásukra.
Az érintettek két lehetőség közül választhatnak
- kárigényt nyújtanak be közvetlenül a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepéhez,
- vagy az IBUSZ-nál jelentkeznek, hogy a már korábban befizetett utazásukkal megegyező csomagot, vagy az összeg erejéig új utazást választanak az IBUSZ kínálatából (amennyiben az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt lett volna). Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizettek, a különbözetet szükséges csak befizetni.
Az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként. Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki UNITRAVEL által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül az UNITRAVEL Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.
A szükséges dokumentumok mindkét lehetőség esetében azonosak. A részletes tudnivalók, a benyújtandó iratok listája, valamint a nyilatkozatminták elérhetők a Colonnade hivatalos weboldalán: https://www.colonnade.hu/hirek/tajekoztatas-a-unitravel-kft-fizeteskeptelensegi-helyzeterol
A dokumentumok beküldésének, vagy az IBUSZ-nál történő új foglalás véglegesítésének a határideje: 2025. augusztus 31.
„Tisztában vagyunk vele, milyen sokat jelent egy régóta tervezett családi pihenés vagy nyári utazás. A rendkívüli helyzetre rendkívüli megoldással válaszoltunk – célunk, hogy ügyfeleink ne csak kártérítésben részesüljenek, hanem lehetőségük legyen az eredeti utazási terveik megvalósítására is.” – mondta Marschalek Péter, a Colonnade Biztosító Lakossági igazgatója.
„Az IBUSZ minden törekvése arra irányul, hogy felejthetetlen és gondtalan utazási élményt nyújtsunk ügyfeleinknek, akik minket tisztelnek meg bizalmukkal. Márkanevünk kötelez minket: ha egy utas ránk bízza magát, kötelességünk maradéktalanul megvalósítani utazási elképzeléseit. Mindig is fontosnak tartottuk a hazai utazási irodákkal való jó együttműködést, így számunkra természetes, hogy segítséget nyújtunk olyan irodák ügyfeleinek is, akik nehéz helyzetbe kerültek. Piacvezető irodaként és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagjaként valljuk, hogy engedéllyel rendelkező, bejegyzett utazási irodával biztonságos utazni” – mondta Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese.