Olvasói élménybeszámoló Oroszországból

Olvasónk, Ilona élménybeszámolója.
Néhány gondolatot szeretnék megosztani az elmúlt nyolc napról, amit Oroszországban töltöttünk el.
Debrecenből repültünk Moszkvába. A szállásunk az Elysium Hotel volt. A metro Puskhkinskaya állomástól kb. 3 perc. Felújított szállás, két fő részére minden igényt kielégít. A Vörös tér kb. 10 perc séta található. Érkezésünk napján még volt annyi időnk, hogy feltérképezzük a környéket és látnivalókat.
Második napon pedig ellátogattunk a Kremlbe, a Vaszilij Blazsennij Székesegyházba, illetve megnéztük a Lenin mauzóleumot belülről is. Szerencsénk volt, mert szombati nap volt és be tudtunk menni. Arra mindenki számítson, hogy hosszú sor van és kb. 1-1,5 óra amíg sorra kerül. A mauzóleum ingyenes. A székesegyház 700 rubel volt, a Kreml is ennyibe került.
Az ott tartózkodásunk ideje alatt ünnepelte a város a 871. évfordulóját, így hatalmas buli volt. A Tverskaya utcán kb. 30 színpad és rendezvény tér. Vagyis nem unatkoztunk….Este elmentünk egy “metro túrára”. Nem tudtuk eldönteni, hogy múzeumban vagyunk, vagy a tömegközlekedést használjuk. Aki Moszkvába megy, szerintem kötelező “csakúgy” hop on hop off metró túrát csinálni. Tisztaság, kulturált tömegközlekedés…..
Harmadik nap reggel indultunk tovább Szentpétervárra. Közlekedésnek a Sapsan vonatot választottuk. Nagyon kényelmes volt és ami számunkra hihetetlen, hogy percre pontosan indult és percre pontosan érkezett.
A szállásunk a Central Inn hotel volt. A metrótól kb. 8 perc. A szállásunktól kb. 5 percre volt a Téli palota, az Admiralitás, a hajó állomás. Az Izsák székesegyház két percre. A Nyevszkij Prospetk is elérhető volt 8 perc alatt. Vagyis aki azért utazik Szentpétervárra, hogy “világot lásson”, nagyon jó szívvel tudom ajánlani. A szállás reggelit is tartalmazott, ami nem volt változatos, de soha nem távoztunk éhen az asztaltól annak ellenére sem, hogy vegák vagyunk.
Az ott töltött napok alatt vettünk egy St.Petersburg kártyát, ami nagyon sok mindenre volt jó. Ingyenes belépés volt az Aurórára,  a St. Izsák székesegyházba, a Véren Megváltó templomba, a Fabergé múzeumba stb. Ingyenes használatot biztosított a hop on hop off busz mindkét vonalára. Ingyen lehet vele menni szárnyas hajóval Petrodvorecbe, ahol a park látogatása is ingyenes vele. Puskinba is ingyenes a belépő a parkba. Tartozik a kártyához egy hop on hop off hajóút is, valamint ingyenes vele az éjszakai hidak nyitására induló hajó is
Puskinba “iránytaxival” mentünk ki. A Moskovskaya metró mellől indulnak ezek a buszok és 70 rubelért már ki is lehet jutni Carskoje Celoba. Nagyon ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg a Katalin palotát. A Borostyán terem látványa elképesztő. De a látogatható rész minden szobája csodálatos.
Petrodvorecbe a már korábban említett szárnyas hajóval mentünk. Az öböl felőli megközelítése a parknak óriási élmény. A látványt szavakkal nem lehet leírni. Rengeteg szökőkút, aranyozott szobrok, gondozott kertek és csodálatos palota. Egyszerűen eláll az ember lélegzete….
A városban töltött időből szeretném megemlíteni az Ermitázs meglátogatását. Szerencsések voltunk, mert hamar bejutottunk és szerdai napon voltunk, amikor a Palota 21:00-ig volt nyitva. Viszont szeretném megosztani azt az infót, hogy aki a “Tróntermet” szeretné megnézni, annak ki kell jönnie a Téli Palotából és a víz felőli oldalon elsétálnia kb. 300 métert, átmenni egy “kicsi” hídon és keresni egy barna kis ajtót, ahol a falon van egy tábla, ami jelzi, hogy l. Péter itt “uralkodott”. Ott található a “trónterem”.
Még pár szót szólnék az éjszakai hajózásról. 00:50-kor indul a hajó az oroszlán szobros kikötőtől  (ez tartozik bele az ingyenes St.Petersburg kártyába). Kb. két órát töltöttünk el a vízen. Szerintem vétek kihagyni ezt a programot.
Szentpétervárról az Utair járatával mentünk vissza Moszkvába (innen indult a gépünk vissza Debrecenbe). Percre pontosan indult és érkezett. Így simán elértük a debreceni csatlakozást.
Összefoglalva talán annyit lehet mondani, hogy rend, tisztaság, nyugodtság, gondozott parkok, épületek, gazdag műkincs állomány, pazar paloták, kertek. Ezt mindenkinek látnia kellene.