Összeomlott a SITA rendszere, ami a Wizz Air-nél is komoly késéseket okozott, van aki a barátja esküvőjéről maradt le.
Tegnap számoltunk be arról, hogy a Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága “leggördülékenyebb beszállás és a járatok nagyobb pontossága érdekében” megtiltja a kézipoggyász fedélzetre vitelét azoknak, akik nem vásárolnak WIZZ Priority szolgáltatást.
Ma a társaság által is használt számítógépes rendszerben volt zavar, ami egész Európában több helyen is jelentős késéseket okozott. Bár a hibát már elhárították, az esti járatokra is kihatással van az eset.
A cég a Borsnak eljuttatott közleményében kért elnézést: “Június 23-án a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a beszállást segítő informatikai rendszer működésében fennakadások történtek, melyek oka a nemzetközi légiközlekedési piacon széles körben igénybe vett szolgáltató, a SITA hálózatának üzemkimaradása volt. A fennakadás egész Európában több helyen is késéseket okozott az utasfelvétel és a beszállás során. Bár a helyzet rajtunk kívül álló okokból következett be, a Wizz Air az érintett utasok elnézését kéri a kényelmetlenségért.”
Olvasóinktól rengeteg üzenetet kaptunk a késésekkel kapcsolatban.
Egy ott dolgozó munkatárs az alábbiakat küldte:
Sajnos amit tapasztaltam, az nekem sem tetszett. Reggel fél 10 körül leállt az informatikai rendszer, az utasok feltorlódtak, vártunk hátha megjavítják. Mikor világos volt, hogy ez tovább tart, akkor elkezdték a kollégák a gépek indulási sorrendje alapján hívni az embereket. Óriási tömeg, gyerekek, csecsemők, idősek várakoztak 2-3 órán keresztül. Kértük a hangos bemondást, sajnos ott is probléma volt, nem tudták hogy pontosan mit mondjanak be. Ezután mi kezdtünk a pultból kiabálni hogy akkor melyik gép következik, amit persze hátul nem hallottak, ebből megint vita volt, mert azok akiknek később indult a gépük ők is, hogy le ne maradjanak próbáltak előre törekedni. Sokan szidták az alkalmazottakat is, mert többen csak álltunk, mivel rengeteg az új, mi ezt még nem tudtuk csinálni és nem is lehetett. Magát a rendszert más légitársaság is használja, ez nem a Wizz hibája volt, viszont teljes fejetlenség volt a szervezésben, csodálkoztam,
hogy ilyen esetre nincs kész protokoll, hogy kinek mi a dolga. Miután körülbelül dél körül beindult a rendszer, váratlanul leállt a csomagokat szállító szalag, ami miatt ismét nem tudtunk dolgozni, de ez csak 10-15 percig tartott.
Sajnos nagy volt a feszültség, amit azt gondolom, hogy kellő tájékoztatással minimalizálni lehetett volna.
Dániel a barátja esküvőjét késte le:
Mi most ülünk Eindhovenben. Reggel 9:05-kor kellett volna repülni, aztán 19:40re csúszott, de 5 perce láttuk a honlapon, hogy 20:40 az új célidőpont. Semmi tájékoztatás, call center impotens, napi 12€ voucher-rel boldoguljunk a reptéren. És lekéstem a legjobb barátom esküvőjét, amiért egész életemben gyűlölni fogom a Wizzt…
Késések még mindig vannak az érkező és az induló járatoknál egyaránt.
Milyen jogaid vannak?
A légi utasok jogairól, kártérítésről ebből a cikkből mindent megtudhatsz.