accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Első fokon pert vesztett a Skyscanner a Ryanair ellen az utasok megtévesztésével kapcsolatban

utazomajom /

A Ryanair számos fogyasztók félrevezetését megakadályozó európai jogi ügyben részt vett a “lehúzó” weboldalak ellen. Habár a Ryanair maga is sokszor megnehezíti a foglalást egy átlagos felhasználó számára, most mégis igazat adott neki a bíróság.

Sok foglalási oldal továbbra is problémákat okoz a légitársaságok ügyfeleinek azzal, hogy nem küldi el a szükséges repülési információkat a vásárlók részére. A félretájékoztatásnak vagy az elhallgatásnak súlyos következményei lehetnek az utasok számára. Ilyenek az internetes utasfelvétel, speciális segítségnyújtás, kapcsolattartási adatok, változások és törlések kommunikálása.

Hogyan lehetséges?

Például az utas a Skyscanner keresőjéből elindulva megtalálja a keresett járatot egy egyébként kevésbé ismert foglalási oldalon, hiszen ezt listázta ki legolcsóbbnak a honlap. A foglalás megtörténik az “ittvegyélrepjegyet.hu” oldalon, aki megkapja az adatokat és továbbítja a légitársaság felé. Lehetséges, hogy a fuvarozó nem kap meg minden információt, illetve változás esetén hiába értesíti az “ittvegyélrepjegyet.hu” oldalt, viszont az nem kommunikál az utassal. Emiatt megeshet, hogy bár a fuvarozó elküldte a változást, az utas csak a repülőtéren szembesül a problémával.

A Ryanair legutóbb pert nyert a Skyscanner.de oldallal szemben, melyben a légitársaság az alábbiakat kifogásolta:

  • A különböző foglalási oldalak találatait a Ryanair oldalon található árral szemben olcsóbbnak jelölte meg, viszont a rejtett költségekkel együtt a végleges ár a fuvarozó oldalán volt a legkedvezőbb
  • Nem jeleníti meg a különböző foglalási oldalak rejtett költségeit
  • A poggyászokat a valósnál magasabb áron jelenítette meg
  • Az ítélet megtiltja a Skyscanner számára hogy hamis email címeket továbbítson a Ryanair felé, aki ezáltal nem tudja felvenni az utassal a közvetlen kapcsolatot

A Ryanair büszke arra, hogy határozottan fellép az ilyen típusú weboldalakkal szemben, akik a vásárló megtévesztésével próbálnak manipulálni a piacon.

Ahogy arról mi is sok esetben beszámoltunk, célszerű minden esetben a légitársaság saját honlapján vásárolni a repülőjegyet. Ha sokkal olcsóbban megtaláljuk ugyanazt a repülőjegyet egy közvetítő oldalon keresztül és ott szeretnénk foglalni, akkor kövessük folyamatosan manuálisan a járat indulás adatait és változás esetén azonnal értesítsük az oldalt. Természetesen a Skyscanner és más egyéb kereső oldalakon is vannak teljesen biztonságos foglaló oldalak a légitársaság közvetlen honlapján kívül. Foglalás előtt célszerű ellenőrizni az oldalt. Arról, hogy mikor és hol vegyük meg a repülőjegyet részletesen írtunk az Utazómajom tippek és trükkök füzetben.

A döntés nem jogerős, a Sykscanner megtámadhatja az ítéletet.

Ajánlatok