accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Sajtóközlemény: A Wizz Air másra hárítja a felelősséget a késéseiért!

selyemmajom /

A Wizz Air felszólítja az európai államokat, hogy azonnal kezdjék meg légi irányítási rendszereik fejlesztését

A légitársaság tájékoztatója a sajtó számára

“Budapest, 2024. június 28. – Az elmúlt napok időjárási viszontagságai és résidő-problémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is. Az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte.

Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában.

Ez a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. A Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is. Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit.

A Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja a menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy jegyüket közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja őket tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, illetve szükség esetén közvetlenül el tudják érni az ügyfélszolgálatot. Akik nem közvetlenül vásárolták meg jegyüket, minden esetben az utazási irodához vagy egyéb közvetítőhöz forduljanak információért.”