accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

SEO, mint szabadidős tevékenység?

utazomajom /

A vállalkozók egészen másképp töltik a szabadidejüket, mint az átlagember. Nekik sokszor még ilyenkor is az üzlet van a fókuszban, és állandóan agyalnak valami új ötleten vagy marketingfogáson.

Egyesek számára furcsán hangozhat, de sok lelkes üzlettulajdonos áll neki a SEO szövegírás kitanulásának a szabadnapjain. Ha téged is érdekel ez a terület, akkor olvass tovább, hiszen a cikk hátralévő részében ennek alapgondolatait fogjuk ismeretni.

Először is nézzük, mit preferál a kereső!

A Google, Bing vagy más keresőmotorok mind egy célért dolgoznak: meg akarják mutatni az egyes keresésekre a leghasznosabb találatokat. Mivel a bonyolult algoritmusok mind erre fókuszálnak, lényeges, hogy te is úgy készítsd a szövegeidet, hogy azzal értéket adj a felhasználóknak.

Amikor az írásaid készíted, mindig gondold át, mi céllal kereshetnek rá a termékedre vagy szolgáltatásodra, illetve milyen hétköznapi problémákra adhatsz megoldást általuk. Ezzel a megközelítéssel jó eséllyel közel kerülsz majd a Google által előnyben részesített irányvonalhoz.

A buyer persona megalkotása nagy segítség lehet

Ha ismered a célközönséged, akkor jó ötlet kidolgozni a te saját buyer personáidat. Ezek gyakorlatilag fiktív karakterek, akik az ideális vásárlód tulajdonságaival rendelkeznek.

Ezt alaposan átgondolva rengeteg támpontot kapsz majd a szövegíráshoz: megtudod, milyen nyelvezetet használj, milyen problémákra adj megoldást, továbbá a tálalt információ mélységét is behatárolhatja.

Fontos, hogy csak akkor használj bonyolult, szakmai kifejezéseket, hogyha a buyer personád maga is szakmabeli! Ellenkező esetben nehezen érthetővé fog válni a szöveged.

Rendelkezel már kulcsszókutatással?

Egyetlen SEO szolgáltatás sem létezhet kulcsszókutatás nélkül, hiszen ez az alapja a weboldalad és a szöveges tartalmaid felépítésének, de akár még a vállalkozásod fejlesztése során is fel tudod használni.

Ha szöveget készítesz, mindenképp tudnod kell, milyen fő kulcsszavakra kell a fókuszt helyezned. Fontos, hogy semmiképp sem az a cél, hogy ezekkel telezsúfold a bejegyzéseket, hanem okosan kell használni őket! A kiválasztott kifejezést illeszd be a H1-H2 címsorokba, page title-be és meta descriptionbe, továbbá az URL és a képek alt textjei se maradjanak kulcsszó nélkül.

A profi SEO-hoz mindenképp kellenek szakemberek

Bár a szövegek elkészítése egy olyan terület, melyet kellő energiaráfordítással te magad is kitanulhatsz, a teljes SEO-t nagyon merész saját erőből megoldani (sőt, bizonyos részeit nem is lehet).

Bár az on-page elemek jelentős részét meg tudod magadnak valósítani, mindig jó, ha egy szakmai szem átvizslatja a honlapod, és tanácsokkal segít. Emellett persze tartsd észben azt is, hogy az off-page SEO-t, vagyis a linkháttered kiépítését rendkívül nehéz önállóan megoldani, így előbb-utóbb valószínűleg segítséget kell kérned. Egy profi csapattal a hátad mögött sokkal gyorsabban fogsz haladni, és ezáltal hamarabb arathatod le az előkelő Google helyezésekből származó előnyöket.

Ajánlatok