SEO, mint szabadidős tevékenység?
A vállalkozók egészen másképp töltik a szabadidejüket, mint az átlagember. Nekik sokszor még ilyenkor is az üzlet van a fókuszban, és állandóan agyalnak valami új ötleten vagy marketingfogáson.
Egyesek számára furcsán hangozhat, de sok lelkes üzlettulajdonos áll neki a SEO szövegírás kitanulásának a szabadnapjain. Ha téged is érdekel ez a terület, akkor olvass tovább, hiszen a cikk hátralévő részében ennek alapgondolatait fogjuk ismeretni.
Először is nézzük, mit preferál a kereső!
A Google, Bing vagy más keresőmotorok mind egy célért dolgoznak: meg akarják mutatni az egyes keresésekre a leghasznosabb találatokat. Mivel a bonyolult algoritmusok mind erre fókuszálnak, lényeges, hogy te is úgy készítsd a szövegeidet, hogy azzal értéket adj a felhasználóknak.
Amikor az írásaid készíted, mindig gondold át, mi céllal kereshetnek rá a termékedre vagy szolgáltatásodra, illetve milyen hétköznapi problémákra adhatsz megoldást általuk. Ezzel a megközelítéssel jó eséllyel közel kerülsz majd a Google által előnyben részesített irányvonalhoz.
A buyer persona megalkotása nagy segítség lehet
Ha ismered a célközönséged, akkor jó ötlet kidolgozni a te saját buyer personáidat. Ezek gyakorlatilag fiktív karakterek, akik az ideális vásárlód tulajdonságaival rendelkeznek.
Ezt alaposan átgondolva rengeteg támpontot kapsz majd a szövegíráshoz: megtudod, milyen nyelvezetet használj, milyen problémákra adj megoldást, továbbá a tálalt információ mélységét is behatárolhatja.
Fontos, hogy csak akkor használj bonyolult, szakmai kifejezéseket, hogyha a buyer personád maga is szakmabeli! Ellenkező esetben nehezen érthetővé fog válni a szöveged.
Rendelkezel már kulcsszókutatással?
Egyetlen SEO szolgáltatás sem létezhet kulcsszókutatás nélkül, hiszen ez az alapja a weboldalad és a szöveges tartalmaid felépítésének, de akár még a vállalkozásod fejlesztése során is fel tudod használni.
Ha szöveget készítesz, mindenképp tudnod kell, milyen fő kulcsszavakra kell a fókuszt helyezned. Fontos, hogy semmiképp sem az a cél, hogy ezekkel telezsúfold a bejegyzéseket, hanem okosan kell használni őket! A kiválasztott kifejezést illeszd be a H1-H2 címsorokba, page title-be és meta descriptionbe, továbbá az URL és a képek alt textjei se maradjanak kulcsszó nélkül.
A profi SEO-hoz mindenképp kellenek szakemberek
Bár a szövegek elkészítése egy olyan terület, melyet kellő energiaráfordítással te magad is kitanulhatsz, a teljes SEO-t nagyon merész saját erőből megoldani (sőt, bizonyos részeit nem is lehet).
Bár az on-page elemek jelentős részét meg tudod magadnak valósítani, mindig jó, ha egy szakmai szem átvizslatja a honlapod, és tanácsokkal segít. Emellett persze tartsd észben azt is, hogy az off-page SEO-t, vagyis a linkháttered kiépítését rendkívül nehéz önállóan megoldani, így előbb-utóbb valószínűleg segítséget kell kérned. Egy profi csapattal a hátad mögött sokkal gyorsabban fogsz haladni, és ezáltal hamarabb arathatod le az előkelő Google helyezésekből származó előnyöket.