accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Szépségturizmus: a TikTok új őrülete, amiért nők ezrei ülnek repülőre!

utazomajom /

Ha nem strandolós, időjárásfüggő programot keresel, de mégis valami különlegesre vágysz, ami nemcsak kikapcsol, hanem meg is újít, akkor itt a legújabb utazási trend: a szépségturizmus. Egyre többen ülnek repülőre nem városnézésért vagy gasztrotúráért, hanem szépségkezelésekért.

A „beauty tourism” most az egyik legfelkapottabb trend a közösségi médiában – elég csak beírni a TikTokon, és több milliós nézettségű videók jönnek szembe, ahol utazók lézeres arckezelésről, bőranalízisről vagy hajregeneráló kúrákról számolnak be.

És bár nem mindenki repül el Szöulba egy „glass skin” kúráért, a trend hatása már itthon is érezhető – a K-beauty termékek online is elérhetőek, így bárki kipróbálhatja a legújabb fejbőrtisztítókat, enzimes hámlasztókat vagy probiotikus tonikokat, amelyek a koreai szalonok hangulatát idézik.

Mi az a szépségturizmus, és miért lett ekkora trend?

A szépségturizmus olyan utazás, ahol a cél nemcsak a pihenés, hanem az, hogy valamilyen szépítő, regeneráló, fiatalító kezelést vegyünk igénybe – gyakran kedvezőbb áron, mint otthon. A motiváció egyszerű: ugyanazért az árért, amennyiért itthon egy egyszerű arckezelést kapnánk, külföldön high-tech szalonokban vagy spa-komplexumokban élhetjük át a „wow-hatást”.

A legnépszerűbb úti célok és beauty-programok

  • Dél-Korea a szépségturizmus Mekkája. Itt nemcsak plasztikai beavatkozásokért utaznak, hanem a bőranalízis, fejbőrtisztítás, mikrotűs kezelések és „glass skin” kúrák miatt is. Szöulban az utazók gyakran beauty-túrákat szerveznek, ahol a nap programja: kávézás – arckezelés – kozmetikum-vásárlás.
  • Thaiföld a spa-élmények és gyógynövényes kezelések fellegvára, ahol a fiatalítás és relaxáció kéz a kézben jár. Az ottani „glow retreat”-ek igazi test- és lélekresetet kínálnak.
  • Törökország a hajbeültetés és fogfehérítés központja, de egyre népszerűbbek a modern orvosi kozmetikai kezelések is.
  • Franciaország és Olaszország a stílusalapú szépségturizmus kedvelt célpontjai – itt sokan színtanácsadásra, bőrtónus-elemzésre és stílusworkshopra jelentkeznek, hogy hazatérve tudatosabban építhessék fel a megjelenésüket.

A közösségi médiában ez a trend külön életet él: #beautytourism, #skintrip vagy #coloranalysis hashtagek alatt utazók mutatják meg, milyen beauty-termékeket hoztak haza Koreából, milyen spa-kezeléseken vettek részt Thaiföldön, vagy hogyan változott meg az önbizalmuk egy külföldi szépségprogram után.

Szépségkezelés otthon – a beauty-turizmus új korszaka

A szépségturizmus nem csupán új termékeket jelent, hanem tapasztalatokat, rítusokat és szemléletet is: megtanuljuk, hogyan bánnak a bőrükkel a koreaiak, hogyan kapcsolják össze a testi és lelki harmóniát a japánok, vagy épp miért építik be a franciák a lassúságot a szépségápolásba.

Ezek az élmények formálják azt, ahogyan magunkról gondolkodunk — mert a szépség nem a tégelyben, hanem a figyelemben kezdődik. A fejbőrradír, az enzimes hámlasztó, a probiotikus tonik és a modern skintech eszközök pedig csak apró darabjai annak, amit egy ilyen utazásból magunkkal hozunk.

Utazz magadhoz közelebb

szépségturizmus lényege nem (csak) a külső átalakulás, hanem az, hogy időt szánsz magadra, és új energiát töltesz a mindennapokba. Akár Szöulban, akár a saját fürdőszobádban, a cél ugyanaz: megtalálni azt a ragyogást, ami belülről fakad.

Ajánlatok