Véletlen 30 embert felejtett a Wizz Air a bécsi repülőtéren – olvasói beszámoló
Beindult a nyári szezon, egyre több olvasónk utazik repülővel, emiatt megnövekedett a panaszok száma is. Ezúttal Kitti történetét osztjuk meg, akit a Wizz Air “felejtett” a bécsi repülőtéren.
Kedves Utazómajom! Gondoltam megosztom az utolsó tapasztalatomat a Wizz Air-rel kapcsolatban! – kaptuk emailben.
2019.06.08-án szombaton 15:20-kor indult volna a bécsi repülőtérről a járatunk Tenerifere. Azaz el is indult mindössze azzal a kis hibával , hogy 30 embert ott felejtettek!
13:00 kor megérkeztünk a repülőtérre, indultunk feladni a csomagunkat, amikor megláttuk hogy a terminálban olyan sor áll, hogy az ajtón kívül tudtunk a sor végére állni először! Körülbelül 1 óra várakozás után haladt annyit a sor, hogy már a felénél lehettünk. Érdemes megjegyezni, hogy a két poggyász feladó pontból csak egy üzemelt. Vagyis egy sem, mert abból is minden szó nélkül felállt a hölgy és távozott úgy, hogy még rengetegen szerettük volna feladni a csomagunkat.
Ekkor már abszolút nem történt más csak várakozás, de senki nem jött és senki nem mondott semmit.
Nagyjából 15 perccel később megjelent egy fiatalember aki elindította újra a csomagfeladást, abban a formában, hogy bekiabálta a tömegbe , hogy a Malaga/ Kijev / Tenerife járatokra nála lehet feladni a csomagokat!
Ettől persze még nagyobb káosz lett, hiszen mindenki egy helyre állt, a járat indulásig pedig 30 perc volt hátra! Eltelt újabb 15 perc mire bekiabálták a tömegbe , hogy aki Tenerifére megy az induljon el a beszálló kapuhoz mert már nem lehet csomagot feladni. (Érdekes, ha csomaggal együtt küldték az utasokat a kapuhoz – szerk.)
Többen rohantunk át a nagy csomagokkal az ellenőrző pontokon, pontban 15:20 kor oda értünk a beszálló kapuhoz ahol közölték, hogy már nem lehet beszállni!
Visszamentünk az információs pulthoz, hogy utána járjunk mit is tehetünk, ott pedig szembesültünk azzal hogy 30 ember maradt “le” Tenerife valamint 16 Malaga és 1 Kijev járatról! Ott álltunk és vártuk a magyarázatot, ami persze elmaradt! Hívtuk folyamatosan a Wizz Air-t de nem lehetett 2 órán keresztül elérni!
Természetesen a reptéren nem lehetett 1 db Wizz alkalmazottat sem találni, a repülőtéri alkalmazottak pedig érthető okokból nem tudtak semmit mondani, ezzel kapcsolatban!
Mikor nehezen sikerült a Wizz Air-t elérni, annyit mondtak, hogy nem értesültek a történtekről, nagyon sajnálják de nem tudnak új járatot biztosítani, maximum legelőször kedden lenne egy járat, de arra saját költségen kell jegyet venni.
Ezen kívül online panaszt tehetünk. Ez megtörtént, részletesen leírtam mi történt a válasz pedig lényegében annyi volt hogy időben jelenjek meg a reptéren ha van feladandó poggyászom is, minimum 2 órával korábban.
Úgy tűnik, hogy az is kevés lesz, hiszen mi 2,5 órával korábban ott voltunk amit le is írtam nekik, de úgy látszik el sem olvasták rendesen a panaszom! Arról nem is beszélve, hogy nekik nem áll módunkban visszatéríteni sem a repjegy árát sem pedig a hotelét!
Olyat is hallottunk, akinek a csomagja elrepült Ő ott maradt. Valamint egy család, ahol az anyuka a gyerekekkel felszállt az apuka aki pedig a csomagokat adta volna fel ott maradt!
Hát ennyit a Wizz Air-ről! – zárja levelét Kitti.
A fentiekkel kapcsolatban megkerestük a társaságot, akik lapunknak az alábbi közleményt adták:
„A Wizz Air június 8-án délután öt darab utasfelvételi pultnál várta a bécsi repülőtérről, több úti célra induló utasait és a szokásosnál tovább tartotta azokat nyitva, hogy biztosítsa, minden utas fel tudja adni a poggyászait. Helyi földi kiszolgálóink jelentése szerint minden feltétel adott volt, hogy utasaink időben elvégezhessék az utasfelvételt. Sajnálattal értesültünk róla, hogy mindennek ellenére több utas lekéste a járatát. Ezúton is szeretnénk felhívni kedves utasaink figyelmét, hogy minden esetben legalább két órával járatuk indulása előtt érkezzenek meg a repülőtéri utasfelvételi pulthoz, hogy elegendő idejük legyen kényelmesen feladni poggyászaikat és átmenni a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen.”