Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága szerint elfogadhatatlan módon bánik a Wizz Air az utasokkal
Az Egyesült Királyság légiközlekedési hatóságának “példátlan” beavatkozása után újra megvizsgálják a Wizz Air elleni elutasított utasköveteléseket. – vette észre a Budflyer blog.
Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága (CAA) végrehajtási intézkedéseket hozott a Wizz Air ellen, miután a hatósághoz érkező rengeteg utaspanasz miatt komoly aggodalmak merültek a késett vagy törölt járatok után járó kártérítések kifizetésével kapcsolatban.
Az intézkedés akár az elmúlt hat évre vonatkozó követelések felülvizsgálatához is vezethet. Ez nem meglepő, jelenleg is akár 5 évre visszamenőleg kérheted a törölt vagy késett járatod után az akár 600€ kártérítést.
A Wizz Air szerint már jelentős fejlesztések történtek, de úgy tűnik, egyelőre ezzel nem elégszik meg a CCA.
A szabályozó kiemelte az utasok frusztrációját, amiért nem biztosítottak számukra alternatív eljutási lehetőséget a célállomásra, pedig erre törvény kötelezi őket. A Wizz Air kötelezettséget vállalt arra, hogy újravizsgálja az ügyeket, beleértve a transzfereket, ellátást, szállodai költségeket és a célállomásra való eljutás költségét.
“Tavaly egyértelművé tettük a Wizz Airnek, hogy elfogadhatatlan módon bánik az utasokkal” – nyilatkozott Paul Smith.
Az intézkedés értelmében a Wizz Airnek 2022. március 18-tól kezdve újra meg kell vizsgálnia az Egyesült Királyságba érkező vagy onnan induló járatokra vonatkozó elutasított kártérítési igényeket. Az utasoknak semmilyen intézkedést nem kell tenniük ezen követelések felülvizsgálatához. Viszont azon utasok, akiknek legfeljebb hat évvel ezelőtti fennmaradó kártérítési igényei vannak, azok most újra kérhetik a légitársaságtól az ügyük újbóli megnyitását. Akár 10 ezer utas is érintett lehet.
via: bbc