108-117. nap 9.rész: Hobart és környéke

lanymajom /

A mai nap Tasmania fővárosába, Hobartba kalauzollak el. Csodás kilátópontok, kortárs művészetek és persze eszméletlen természeti értékek várnak.

10. Mt. Wellington

A Mt. Wellingtonról gyönyörű kilátásban lesz részünk Hobartra. A kilátóhoz autóval is fel lehet menni, de a hegység rengeteg kirándulási- és túrázási lehetőséget is kínál. A Springs parkoló és a The Chalet nevezetű menedékház közötti túraútvonal a legjobb, ha a bazalt orgonákat is megtekintenéd.

11. Hobart

Mi a 10 napos út alatt nem időztünk sokat Hobartban, csak a Mt. Wellington kilátójához mentünk föl, viszont én utána jártam még a városban, úgyhogy most a Tasmania látványosságait bemutató cikkekben azért megemlíteném a város főbb nevezetességeit.

Botanikus kert

A botanikus kertbe érdemes gyalogosan indulni a belvárosból, mivel út közben a Queens Domain-ről gyönyörű kilátás nyílik a Ross-öbölre és a Derwnt folyón átívelő Tasman-hídra.

A botanikus kertben japán kertet, rózsákat, különleges ausztrál, új-zélandi, de még egy hideg házban antarktiszi növényeket is megnézhetünk.

Salamanca piac

A Salamanca piac szombat reggelente tart nyitva, amikor Tasmania szerte élő farmerek értékesítik a házi készítésű portékáikat. A piac nem messze található a kikötőtől, ahol fish and chips-et és különböző tengeri herkentyűket is megkóstolhatunk.

MONA

A MONA, azaz a Museum of Old and New Art egy nem mindennapi művészeti múzeum. Ezt a múzeumot a felnőttek Disneyland-jének is nevezik, hiszen olyan különlegességekkel találkozhatunk, mint az emésztést imitáló gép, mely bemutatja, hogyan megy keresztül és alakul ürülékké a szervezetünkön az étel, de láthatunk egy olyan vízesést is, ami szavakat “köp”.

12. Bruny-sziget

A Bruny-sziget a 10 napba szintén nem fért bele, viszont később eljutottam ide is, ahol 1,5 hetet önkénteskedtem a helpx-en keresztül.

Hobartból Ketteringe, a komp kikötőhöz busszal is el tudunk jutni, a menetrend itt található: https://www.metrotas.com.au/timetables/hobart/channel/

Gyalogosan közlekedve Kettering és Bruny-sziget között a komp ingyenes.

A szigeten a stoppolás teljesen megszokott és mindennapos dolog, könnyen lehet fuvarhoz jutni. Visszafele, Hobartba tartva pedig a kompon szinte 100%, hogy találunk valakit, aki a városba megy és elvinne minket a központba.

A sziget látnivalóit később egy külön cikkben mutatom be.

13. Cockle Creek, Ida bay, South east cape

Ez a környék Tasmania legdélebbi pontja, ahova a hullámok már az Antarktiszról érkeznek. Az első helpx hostom szerint varázslatos és egyben vadregényes is erre fele a táj. Egy pár km-es túrával érkezhetünk meg a South east cape ponthoz, ahol szerinte tényleg a világ végén érezhetjük magunkat. Ide tömegközlekedéssel sajnos nem tudunk eljutni Hobartból, így mindenképp autó szükséges. Nekünk sajnos már ez sem fért bele a 10 napba és később se sikerült ide eljutnom, de teljesen biztos vagyok benne, hogy nem ez volt az első és utolsó tasmaniai utazásom. Lesz még mit később is felfedezni.

Ha kíváncsi vagy Tasmania többi látnivalójára vagy az előző ausztráliai és délkeleti-ázsiai kalandokra, akkor kattints ide.

A cikk létrejöttét a GRÁNIT Bank támogatta.

Ha egy igazán jó utazós bankkártyát szeretnél, akkor olvasd el a cikkünket a Platinum kártyáról