accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Wizz Air az Utazómajom hatására változtatott a rendszerén – nincs rendszerpótdíj

utazomajom /

Az egész 2022 második felében kezdődött, amikor a Wizz Air előrukkolt az úgynevezett rendszerpótdíjjal. A díjtételek között is szereplő pótdíjat elsősorban az online utazási irodák és az automatizált foglalások ellen vezette be a társaság, azonban közel két éves életútja során sem sikerült tökéletesíteni.

Régóta fennálló probléma

Az utasok egy részének véletlenszerű módon felszámolta ezt az összeget, ráadásul az utolsó fizetési oldalon mindenféle előjel nélkül. Emiatt sokan észre sem vették, hogy plusz bevételhez juttatják a Wizz Air-t, pedig a tétel díja nem kicsi: 8.700 Ft-t terheltek utasonként és irányonként, tehát két utas oda-vissza úton már 34.800 Ft-tal fizethetett többet. A légitársaság szerint aki észrevette, egyszerűen visszaigényelhette az ügyfélszolgálaton keresztül. Azonban ez nem volt ennyire egyszerű. Ahogy a kommentekből is látszik, olvasóink egy része néhány napon belül visszakapta a pénzt, de van aki hónapok óta viaskodik érte, sikertelenül.

Azt nem tudjuk pontosan, hogy hány károsult lehet, viszont az biztos, hogy átlagosan napi 100 oldalletöltés érkezik a mai napig a rendszerpótdíjjal foglalkozó cikkünkre. Ennyien veszik észre, keresnek rá, és lyukadnak ki a mi oldalunkon az megkárosított utasok.

A rendszerpótdíj változás

A problémát számtalan alkalommal jeleztük a Wizz Air-nek hivatalos és nem hivatalos úton is, de mindig azt a választ kaptuk, hogy dolgoznak a problémán, vagy már meg is oldották.

A mai napon viszont egészen más történt.

A társaság az alábbi közleményt jutatta el hozzánk.

A Wizz Air kikapcsolta azt a programot, ami automatikusan hozzáadta a rendszerpótdíjat azokhoz, akiket viselkedésük alapján robotnak vagy automatizált OTA-nak érzékelt, így a 2 éve megoldatlan problémát végül ezzel a radikális megoldással zárták le. Ezt a lépést az elmúlt napokban történt meg, így akik mostantól foglalnak jegyet, őket már nem fogja érinteni ez a probléma.

„Az ügyfélpanaszok alapján a Wizz Air kikapcsolta a cikkben is említett rendszerpótdíjat, amely az online utazási irodákat érintő díj, de egy hiba miatt egyes magánutasoknál is felszámolta a rendszer. A légitársaság ezúton is elnézést kér a kellemetlenségért, azok számára az utasok számára, akiknek tévesen felszámolta a díjat, az ügyfélszolgálathoz benyújtott panasz alapján természetesen visszatéríti azt.”

Erre mi sem gondoltunk, hogy az ügy folyamatos publikálása oda vezet, hogy a Wizz Air a hatásunkra eltörli ezt az eddig jogosulatlanul felszámított díjat.

Fontos, hogy az adminisztrációs díj nem azonos a rendszerpótdíjjal. A rendszerpótdíjat külön tételként láthattad a foglalás során, vagy a számlán.

Valami megváltozott?

Június 11-én jeleztük a légitársaságnak, hogy a check-in időket rosszul írják a foglalási folyamatban. Valószínű az automatikus fordítás okozhatta a gondot, de ilyen leírások voltak láthatóak a hivatalos oldalon:

  • ingyenes internetes utasfelvétel legkésőbb 1 nappal a felszállás előtt  – a valóságban pont ellenkezőleg, legkorábban 1 nappal a felszállás előtt
  • ingyenes internetes utasfelvétel  legkésőbb 30 nappal a járat felszállása előtt- a valóságban pont ellenkezőleg, legfeljebb 30 nappal a felszállás előtt

Habár erre a felvetésünkre nem kaptunk választ, néhány napon belül javították a problémát az oldalon. Nekünk a legfontosabb az utasok kényelme és korrekt tájékoztatása függetlenül attól, hogy milyen légitársasággal utaznak, ezért már ezt is sikerként könyveltük el.

Jelenleg még azzal kapcsolatban várunk választ, hogy miért küldenek olyan emailt az utazás előtt, amelyben tévesen szerepelnek a poggyászadatok. Hiába vásároltál elsőbbségi beszállást, amihez jár egy nagy méretű kézipoggyász, ez nem szerepel a vásárlásra ösztönző emailben. Kevésbé rutinos utazók hihetnek az emailben foglaltaknak és újabb poggyászt vásárolhatnak, pedig nekik már benne van az árban.

Ajánlatok