Közel másfélmillió utas fordult meg a Budapest Airport termináljában júliusban
Július nem csak zsinórban az ötödik hónap volt, amikor a repülőtér forgalma meghaladta az egymillió főt, hanem a hetedik hónapban a másfél millió utashoz is közel voltunk. Január és július között összesen 8,2 millió utast szolgáltunk ki, 24 százalékkal többet, mint 2022 azonos időszakában, és többet, mint 2021-ben egész évben. A 2023-ban eddig regisztrált utasszám már csak 9,2 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben rögzített adattól, és arra számítunk, hogy az egész éves utasforgalom meg fogja haladni a 14,3 milliót. Összességében ez nagyon közel van a 2019-es évhez, és több mint 2 millióval több utast jelent, mint 2022-ben. Ha ez a tendencia folytatódik, 2024 végére várjuk a járvány előtti utasszámok teljes visszaépülését, amivel ismét valódi növekedési pályára állnánk.
Dupla kapacitás a BUD Cargo City forgalmi előterén
Alig tíz hónappal a munkálatok megkezdése után elkészült a BUD Cargo City forgalmi előterének bővítése. A fejlesztésnek köszönhetően még hatékonyabbá válik a kiszolgálási folyamat azáltal, hogy egyidejűleg akár négy szélestörzsű repülőgép töltése is megvalósulhat, az áruszállító repülőgépek üzemeltetése szempontjából kulcsfontosságú orr rakodási lehetőséggel. Az új forgalmi előteret elsőként a Qatar Cargo különleges festésű, Boeing B777F típusú gépe vehette birtokba a Budapest Airport nyitóünnepsége keretében.
A légiáru mennyisége az év első hét hónapjában ugyan 4,7%-kal elmarad a tavalyi év hasonló időszakában regisztrált adattól, de a júliusban kezelt 16 390 tonna mintegy 12 százalékkal meghaladja a 2022 júliusában mért adatot. Az idei évben összesen kezelt 107 000 tonnás légiáru-mennyiség előrevetíti, hogy a Budapest Airport újabb rekordévre számíthat, a BUD Cargo City fejlesztése pedig akár évi 300 000 tonna volumen kezelését is lehetővé teszi a vállalat és a cargo ökoszisztéma számára A tavalyi évben a rekord árumennyiséget kevesebb gépmozgással sikerült elérni, 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a cargo járatok száma.
A cargo fejlesztések az előtér átadását követően is folytatódnak a repülőtéren; a BUD Cargo Cityben rendelkezésre álló raktárterület további 6500 m²-rel bővül, irodákkal és egyéb támogató infrastruktúrával kiegészítve hozzájárul a budapesti repülőtér regionális jelentőségének növeléséhez.
További fejlesztések a még jobb utasélményért
A Budapest Airport vezetősége a teljes repülőtéri ökoszisztémával közösen megfelelő létszámú személyzettel és minőségjavító fejlesztések egész sorával biztosította a nyári csúcs gördülékeny kezelését, az elmúlt hónapokban pedig további újításokkal járt az utasok kedvében.Ilyen például az a négy darab, egyenként kétfős, hangszigetelt csendes fülke, amelyek nyugodt környezetet biztosítanak azon utasok számára, akik koncentrált olvasással vagy megbeszélések lebonyolításával szeretnék töltenék a várakozási időt, vagy egyszerűen egy kis egyedüllétre vágynak. A lelkes olvasók külön olvasósarkot is kaptak az 1. mólóként és a B utasmólóként ismert indulási területeken, ahol kényelmes fotelek és a repülőtéren töltött időre szabadon kölcsönözhető könyvek is rendelkezésre állnak. A zenei beállítottságú utazók a B oldali utasmóló bejáratánál kihelyezett zongorán mutathatják meg tehetségüket, vagy élvezhetik utastársaik játékát. A 2B Terminálon októberben megnyitott kilátó- és dohányzóterasz indukciós töltőkkel és USB csatlakozókkal ellátott padokkal egészült ki, a környezetet pedig növényzet teszi még kellemesebbé.
A terminálinformációs munkatársak mellett most már információs totemek is segítik a repülőtéri tájékozódást, a látássérült utasok számára pedig nyár óta a földi oldalon is rendelkezésre állnak taktilis sávok, a dedikált applikáció kiegészítéseként. Bővült a poggyászkocsik száma is; 300 további kocsi áll az utasok rendelkezésére, amelyeket akár a parkolókban is igénybe vehetnek.
A repülőtéri szolgáltatások további fejlesztése érdekében a Budapest Airport helyszíni elégedettségmérő rendszert telepített, amelynek segítségével az utasok értékelhetik az egyes folyamatokat és fejlesztéseket.