Lago di Braies és Bohinji-tó – a Dolomitok legszebb tavainak felfedezése

6 napos, autós túránk 2 fő célpontja a Dolomitok két tava, a Lago di Braies és a Bohinji-tó volt. Előbbivel már szemeztem egy jó ideje, köszönhetően a mindig feltűnő 1-1 mesés fotónak. A Bohinji-tóról pedig csupa-csupa pozitívat olvastam, hallottam már, így a 2 célpontot összekötöttük egy utazásba, ezek adták a gerincét a szervezésnek.

1. megálló: Piran és Portoroz, a szlovén tengerpart

Mivel Budapesttől egyszerre nem akartunk 700 km-t és 7 és fél órát autózni, ezért odafele beiktattunk egy kis tengerpartot Szlovéniában, Portorozban. Így „csak” 5 és fél órát, 570 km-t autóztunk első nap, mivel az éjszakát ott töltöttük. Ez így egy kisebb, 150-160 km-es kitérőt jelentett. Szerencsére, itt még nincsenek úgy elszállva az árak, mint Horvátországban. Viszont őszintén megmondom, hogy Portoroz tengerpartja nem igazán nyűgözött le. Viszont, ha már ott voltunk, akkor megnéztük a szlovén tengerpart ékkövét, Pirant is, ami kihagyhatatlan. Bennem olaszos kisváros benyomását keltette.

Piran

2. megálló: Lago di Braies, Lago di Dobbiaco – a Dolomitok lélegzetelállító tavai

Innen másnap tovább indultunk Olaszországba, a Dolomitok irányába. Persze, előtte tankoltunk, mivel jóval olcsóbb az üzemanyag Szlovéniában. Míg itt 1,23 – 1,24 euro a gázolaj, addig az olaszoknál 1,53-1,54 euro. Útközben, az olasz autópályán volt egy kapu is, ahol – ha jól emlékszem – 7 eurót fizettünk. A szállásunk Anterselvában volt, ami Portoroztól 280 km, 4 órás autóút. Az út fele „mozizással” telt, ugyanis fantasztikusan szép látvány fogad útközben, hegyek, völgyek, zöldellő növényzet mindenhol.

Anterselva hibátlan választás volt, minden könnyen megközelíthető innen, emellett pedig gyönyörű a környezet. A szállás 56 ezer Ft-ba került 2 éjszakára 2 főnek (Apartment Residence Montana). Miután szállásadónk megtudta, hogy egyből a Lago di Braieshez készülünk kora délután, egyből le is akart beszélni mivel, hogy ilyenkor rengeteg az ember, és menjünk vagy késő délután vagy kora reggel. Nem hallgattunk rá, odamentünk.

A tó tényleg gyönyörű, de nem kiemelkedő a többi mellett. Ráadásul az élményt elrontotta a rengeteg ember, illetve a körbe kiépített beton járda. Így visszatekintve, azt kell, hogy mondjam, maradt bennem hiányérzet. Főleg utólag, miután meglátogattuk a Dolomitok 4 másik tavát is, amik minimum felvették vele a versenyt.

Dolomitok Lago di Braies

Lago di Braies

A fotókon látható még a Lago di Anterselva, a Lago di Dobbiaco, a Lago di Misurina, és az én személyes kedvencem, a Lago di Landro. A tavakon kívül még meglátogattuk a Monte Cristallót, ahova felvonóval fel is mentünk 2100m-re. Oda-vissza jegy 13 euroért.

Lago di Dobbiaco

Lago di Misurina

Lago di Landro

3. megálló: Bohinji-tó, Szlovénia

2 éjszakát követően elindultunk Ausztrián keresztül vissza Szlovéniába, a Bohinji-tóhoz. Szintén szerpentines, hegyekkel, völgyekkel tarkított utakon autóztunk. Ez egy 280 km-es út (az autópályák kihagyásával), Bleden keresztül. Tehát, akinek van kedve, még itt is megállhat. Mi kihagytuk, mert már voltunk itt, és nem volt kedvünk szenvedni a parkolással.

TOP 5 kihagyhatatlan élmény a Bledi-tó körül >>

2 éjszakát töltöttünk Bohinjban, egyet a tó egyik végében, aztán a másik végében. A tóban lehetett fürdeni, 22-23 fokos volt a víz. Egyik nap felmentünk felvonóval a Vogel-hegyre, ami 956 méteres szintemelkedést jelent 1535 m-re. A felvonó ára 24 euro/fő oda-vissza, 33 euro, ha ebédet is kérsz fenn. Ezt követően, megnéztük a Savica vízesést, ahol 4 eurot fizettünk a parkolásért, és 5 eurot a belépőért. A bejárattól egy 20 perces séta vár felfelé a vízesésig. Érdemes felmenni!

Bohinji-tótól pedig már hazafelé vettük az irányt, ami 550 km.

Szállások:

Mivel, ez egy hirtelen felindulásból elkövetett utazás volt, (a szállásokat az út előtt 1 héttel foglaltuk), nagy választék már nem volt. Előre leszögezem, hogy mi a nem sokat ülünk a szálláson utazás alatt, így nem fő szempont, hogy csili-vili hotelben legyünk.

1.éj Portoroz: Brilliant Apartment JK Portoroz

A szállás jó helyen van, gyalog 10 perc a tenger, a házigazda nagyon kedves. Viszont ha a választható szobákból már a kerti bungalow választható, azt engedjétek el. Mi ott laktunk, tiszta, de iszonyat pici, és a fürdő + wc kívül van egy másik helyiségben.

2.-3. éj Anterselva: Apartment Residence Montana

Tökéletes választás minden szempontból. Gyönyörű helyen, jól felszerelt (konyhával), tiszta.

Dolomitok
Anterselva – a nap éppen előbújt a hegyek mögül

4. éj Bohinj: Penzion Rožič

Kiváló helyen, 100 m-re a tótól. Gyönyörű kilátás az erkélyről a hegyekre. Viszont felújításra szorul. Nem volt vészes. Az épület aljában étterem működik, ami néha a szag miatt az érzékenyebbeket zavarhat. Tehát, az elheyezkedés, és a látvány az erkélyről kompenzálta a negtívumokat.

5. éj Bohinj: Hotel Stare

Tiszta, új, jó helyen, nagyon jó reggelivel. Ajánlom! Viszont arra mindenképpen érdemes figyelni foglaláskor, hogy erkélyes szobát válasszunk, mert az nekünk nagyon hiányzott.

A Dolomitok környékén tett utazás számokban:

• 6 nap
  • 3 ország (Szlovénia, Olaszország, Ausztria)
  • 6 tó + 1 tenger
  • 1.900 km
  • rengeteg hegy
  • végtelen élmény
Dolomitok
Cortina d’Ampezzo

Tippek:

• tankolni érdemes a Szlovéniában, mert jóval olcsóbb az üzemanyag
  • kártyát 90%-ban elfogadnak, kivéve a látványosságok melletti parkolókban
  • a Dolomitokban érdemes odafigyelni az éttermek nyitvatartására, mivel sok helyen olaszosan zárva vannak estig
  • a Dolomitokban a boltok korán zárnak, 18:30 – 19:00 körül

Remélem, a fotók elérték céljukat, és meghozták a kedvet egy ilyen úthoz!

Fotók és beszámoló: Leyer Péter

Ha neked is van fényképes beszámolód különleges helyekről, egzotikus úti célokról, oszd meg az Utazómajmok világmegváltó csoportja -ban!