Mégis mindenkinek fizet a Wizz Air a 19 órás római késésért
A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből.
A pórul járt utasokat nem tájékoztatta megfelelően a légitársaság, szállást is csak néhány tucat embernek biztosított. Ezután a Wizz Air elutasította több olvasónk kárigényét a Róma – Budapest járat 19 órás késéséért. „Ügyének alapos kivizsgálása után megerősítjük, hogy a W6 2342 FCO – BUD járat 2024.06.23-án váratlan körülmények miatt késett/törölték.” – írták.
Miután megírtuk, hogy néhány utasnak elutasította, néhánynak elfogadta a Wizz Air a kárigényét, megkerestük a légitársaságot. Akkor azt közölték, hogy biztosan az utasok tévedtek, hiszen “sokan hibás járatazonosító számot vagy dátumot adtak meg az igénylésükön”.
Ezután megbizonyosodtunk róla, hogy olvasóink esetében nem erről van szó, hiszen mindent a szabályoknak megfelelően töltöttek ki. Ismét megkerestük a Wizz Air-t, hogy milyen alapon válogatnak az utasaik között, hogy kinek adnak és kinek nem adnak kártérítést ugyanazon a járaton.
A légitársaság válaszában kifejtette, hogy „nem tesz különbséget utasai között, mindenkinek visszatéríti az összeget, amire jogosultak.”
Arra nem kaptunk választ, hogy első körben miért utasították el a helyesen beadott igények egy részét. A tanulság a történetből az, hogy ne adjátok fel, ha elsőre elutasítják a kárigényetek.