accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Papírfecnire írt ülőhelyeket kapott több olvasónk Wizz Air járaton

utazomajom /

Olvasónk, Júlia posztolt először a Facebook csoportunkba egy érdekes esetről. Az eindhoveni járat kapunyitása eltolódott, már épp zárni kellett volna, amikor kiírásra került. A nagy tömeg egyszerre zúdult a kapuhoz. Miután olvasónk beolvasta a jegyét, pirosra váltott a kijelző és kiállították a sorból. Az utána következő két utast szintúgy. Júlia véletlenszerűen sorsolt jegye a 19C ülésre szólt a beszállókártyája szerint. Egy másik sorba terelték, ahol a papírfecnit nyomtak a kezébe, az új “beszállókártyát”, amire tollal a 40C volt írva. Ez pedig a mosdók mellett utolsó szék. Ugyanez történt a másik két utassal is, akit szintén kiállítottak a sorból, ők is egy tépett papírlapon kapták meg az új ülőhelyük számát.

Az eset után beindult a kommentszekció és tömegesen érkeztek hasonló esetekről beszámolók.

Imre tavaly vásárolt az egész családnak helyet a 38. sorban. Becsekkoláskor azonban mindenféle előjel nélkül a 40. sorba tette át őket a rendszer, ahová 3 gyerekkel egyébként nem is ülhettek volna a biztonsági szabályzat szerint. Felszállás előtt Imrét és az egyéves kisfiát átültették. A Wizz Air nem foglalkozott olvasónk reklamációjával, pedig nem kevés pénzt fizetett előre a helyjegyekért. Az utas elmondása szerint azzal is megelégedett volna, ha legalább Wizz pontokban visszakapja a befizetett összeget, de a Wizz Air erre sem volt hajlandó.

Gabival is hasonló eset történt, viszont ő a véletlenszerű kiosztást választotta és nem fizetett előre a helyért. Szerinte később valaki megvette az ő székét és ezért kapott újat, de nem bánja.

Olivérnek gépcsere miatt kellett máshová ülnie, hiszen az adott sorban 3 helyett csak két szék volt.
Diána hiába vásárolta meg előre a helyeket, mégis szétültették őket. A panaszlevelére még választ sem kapott.

Bélával érdekesebb dolog történt. A kapunál azt az információt kapták, hogy a “helyüket technikai okokból megszűntették” és kaptak egy-egy cetlit, miszerint a 36. sorban fognak ülni. Ennek nem örültek, annak pedig még inkább nem, hogy a gépen összesen 35 sor volt. Az eredeti helyük viszont üres maradt. Gyorsan leültek. Később látták, hogy “három hölgy veszettül keresi az üres, egymás melletti székeket, de mivel nem találtak, egy idő után a stewardess-ek a helyükre parancsolták őket. Érdekes szituáció volt. Valószínűleg ha nem ülünk le, minket szórtak volna szét a gépen. Nem igazán értettük, de azt gyanítjuk, a reptéren valami suskus történt a mi kárunkra, hogy kedvezzenek a három hölgynek az egymás melletti helyekkel.” – írta.

Gyöngyiék a napokban a rodoszi járattal jártak így. Priority jeggyel és ülőhellyel rendelkeztek. Ők a 39. mosdó melletti üléseket kapták a kapunál az eredeti 27. sor helyett, hiába fizettek érte. Mivel látták, hogy az eredeti helyükön sem ül senki, visszaültek a kifizetett ülésükre.

Nóra arról számolt be, hogy tőlük az utolsó pillanatban a 3 nagy lábteres helyet vették el, állítólag gépcsere miatt. Végül mások ültek a helyükre. A személyzet nem értette miért, hiszen ugyanaz a géptípus érkezett.

Sándor az ülőhelyén ülve tapasztalta, hogy egy másik férfinek is pont ugyanoda szól a jegye. Mivel volt még a gépen szabad hely, így megoldották a helyzetet. Ilyen eset egyébként egy tucat olvasónkkal történt.

A leggyakoribb azonban a megvásárolt jegyek újraosztása az utolsó pillanatban. Adriennék csak a beszálláskor szembesültek vele, hogy a 40. sorba kell ülniük az eredetileg megvásárolt szék helyett.

Megkaptuk a Wizz Air válaszát

„Amennyiben egy adott útvonalat az operációnkban beálló változás miatt egy másik repülőgéptípussal teljesítjük, a megfelelő súlyeloszlás okán biztonsági szempontok miatt szükségessé válik az utasok átültetése, új ülésrend kialakítása. Ilyen esetben a rendszerben már beszállás előtt megváltozik az utasok ülőhelyének pozíciója. Azonban, ha a kapunál nem biztosított a megfelelő nyomtató a beszállókártyák kiadásához – hiszen ezt rendszerint a check-in pultnál végzik el –, papíralapon tudjuk kiosztani utasainknak a módosított helyüket.
Erre természetesen csak akkor kerül sor, ha az utas nem a WIZZ applikációját használja, ugyanis ott automatikusan frissíti a rendszer az ülőhelyeket. Minden esetben azt tanácsoljuk, hogy amennyiben utasainknak lehetősége nyílik rá, használják a Wizz Air mobilalkalmazását.
Akkor, ha utasaink nagyobb lábtérrel rendelkező ülést vásároltak, és a repülőgép típuscsere okán nem ülhettek ott, a légitársaság WIZZ kreditpontokban biztosítja a felár visszafizetését számukra.”

Fellélegezhetnek tehát azok az utasok, akiket eddig “elhajtott”, vagy válaszra sem méltatott a társaság, hiszen a közleményből kiderül, a kifizetett, de fel nem használt szolgáltatásuk árát kreditpontokban visszakaphatják. Arra sajnos nem érkezett válasz, hogy mi történik azokkal az utasokkal, akik ugyan nem nagyobb lábteres helyen választottak, de fizettek az ülőhelyért és a gépcsere miatt szétültetik őket beszállás előtt.

Ajánlatok