Rémálom: helyszínen derült ki, hogy nem létezik a Bookingon előzetesen lefoglalt szállás
Mostanában a booking.com háza táján tesznek azért, hogy róluk szóljanak a hírek. Megírtuk, hogy szállásadók nevében csalnak ki hackerek pénzt a booking.com felületén keresztül, miközben rengeteg szálláshely nem kapta meg időben a jutalékát a holland cégtől. Most egy egészen más témában keresett meg olvasónk.
Mária hetek óta kereste a megfelelő pénztárcabarát szállást négy felnőtt, egy gyerek és egy kutya részére. Nem egyszerű feladat. Végül a gyerekes család nem tartott velük, aminek utólag nagyon örülnek. “El sem tudom képzelni, mit éltek volna át ők.” – írta.
Hosszas vacillálás után Senjben foglaltak apartmant két éjszakára. Korábban még nem jártak ebben a horvát tengerparti városban, de a képek alapján beleszerettek. Szállás foglalás előtt alaposan áttanulmányozták a visszajelzéseket, ahogy mindig teszik. “Nincsenek nagy igényeink, mindig olcsó szállást foglalunk, a lényeg, hogy a nap végén legyen hol aludni, tiszta legyen és kényelmes.” – fogalmazott Mária.
A 9 pont értékelésű apartman a visszajelzések alapján tiszta, ingyenes parkolóval és jól felszerelt konyhával rendelkezik. A vendégek külön kiemelték, hogy a tulaj nagyon rendes és lesi a vendégek kívánságát. (na persze)
Egy dolog azért gyanús volt, hogy a kinézett szállás és a visszaigazolásban szereplő apartman név különböző volt, de mivel úgy gondolták, hogy több apartmannal is rendelkezik a szálláshely, biztosan őket a kutya miatt egy másikba helyezik el. A visszaigazolás 4 star vacation Senj néven érkezett. Az eset óta ez a szállás nem foglalható.
Mária a szálláshelynek írt üzenet a booking rendszerén keresztül, hogy közepes testű kutyával érkeznek de mivel csak másfél nap volt az utazásig, nem kapott választ. A szabályzatban azt írták, hogy kutyabarát szállás, nem számít fel plusz költséget.
Boldogan indultak Horvátországba az idei nyaralásukra. Amikor a címre értek, hívták a megadott számot, de senki nem vette fel. Mivel a kapu nyitva volt, bementek. Egy nagy kutya fogadta őket az udvaron, egyből megnyugodtak, hogy jó helyen járnak és tényleg kutyabarát a szállás. A telefont azonban továbbra sem vették fel.
Kis idővel később egy fiatalember sétált le a lépcsőn kezében papírokkal és telefonnal. Ismét megnyugodtak, hogy biztosan ezért nem vette fel, mert már jött őket fogadni. Viszont amikor elmondták, hogy a szállásra szeretnének becsekkolni, akkor jött a fekete leves. A srác képben volt: már nem először fordult elő, hogy valaki az ő címüket adta meg a kamu foglaláshoz. Pár napja motorosok jártak ott.
A srác nagyon segítőkész volt. Átnézték a foglalást és megállapította, hogy valóban az ő apartmanjának képei, illetve a szomszédja apartmanjának a képei szerepelnek vegyesen a foglalásban, viszont nem az eredeti fotók, tehát olyan lehet a csaló, aki korábban járt ott, esetleg szállóvendégük is volt.
Mindketten hívták a bookingot, ami totál agyrém volt. Horvát ügyintézőt sikerült elérni, de magyart nem. “Örökkévalóság volt, mire végre kapcsolták az angol ügyintézőt” – írja Mária.
A booking azt javasolta, hogy a címen található apartman forduljon a rendőrséghez. Arról azonban, hogy ők tesznek-e feljelentést, hallgatott.
“Természetesen nagyon sajnálták, keresnek nekünk szállást és törlik a ezt a nem létezőt. Fél óra múlva kérték a visszahívást. Addig várhatunk ott az apartman teraszán, ahol sajnos teltház volt, mert kiderült, hogy aznap van valami karnevál a városban.
Nagyon nehezen jutottunk el ismét az angol nyelvű ügyintézőhöz, akinek az elejéről el kellett mindent magyarázni. A férjem megkérdezte, hogy esetleg nincs erről riport a rendszerben? Ja, de igen, válaszolt az ügyintéző. Így megspóroltunk még tíz perc beszélgetést.
Talált szállást nekünk Baskán. Nagyszerű. Majdnem dupla annyiba kerül, mint az előző és jóval messzebb van (Krk). Azt mondta ne aggódjunk, természetesen fizetik a különbözetet.
És fogad kutyát?
Nem.
Azt mondta, hogy hívjuk újra fél óra múlva. Ekkor már határozottan kértük, hogy ezt nem játszanánk el újra, maradjon vonalban és keressen egy másikat. Talált egy újabb, négy csillagos hotelt az eredeti ár sokszorosáért. Ennyi pénzünk összesen nem volt a nyaralásra. Tovább keresett és egy újabb hotelt ajánlott, ami már csak négyszeresébe került az eredetinek. Ekkora már este 7 óra volt, csak a telefonálgatásokkal 4 óra eltelt. Nem így terveztük a rövid nyaralást, már fürödni szerettünk volna kora délután.” – osztotta meg Mária.
Nem volt mit tenni, elfogadták az új szállást és elindultak az új szálláshely felé. A lezárások miatt jóval tovább tartott az út. Fél 8 körül megálltak vacsorázni, miközben megcsörrent a telefonjuk. A booking hívta őket, hogy elnézést kérnek, nincs szabad szoba a szálláshelyen, de van egy jó ötletük. Menjenek el erre a szállásra, parkoljanak ott, majd elviszik őket egy másik szálláshelyre éjszakára csomagokkal, és reggel visszaviszik őket. Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy senki sem így képzeli a 3 napos nyaralását.
A történet itt nem ért véget, mert a “teltházas” szállás akinek át kellett volna őket fuvaroznia a másik hotelhez úgy döntött, hogy mégis van szobájuk, csak várják meg amíg kitakarítják. Ekkor már késő este volt.
Végül minden happy end lett, mert a 351€ különbözet helyett a booking a kellemetlenségek miatt 582 €-t utal. Milyen nagylelkűek, ugye?
A francokat. Mert végül pontosan 351€-t utalt és azóta is harcolnak a kompenzációért.
Mi a tanulság? Miután nem létező szállást ad el a booking, sokadik keresésre sem talál megfelelő szállást, majd a nyaralás után végül még egy kisebb összeg utalásával megjegyzi, hogy ki az úr a háznál.