accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Levezettek egy utast a Mallorcára tartó Ryanair járatról indulás előtt, mert nem volt több hely

utazomajom /

Egészen érdekes esetről számolt be olvasónk a tegnapi Budapestről Mallorcára induló Ryanair járat kapcsán. Menetrend szerint 9:25-kor kellett volna indulnia a gépnek. Eleinte úgy tűnt, hogy minden rendben van, azonban amikor az utolsó utas is felszállt a gépre, észrevették, hogy valakinek nincs ülőhelye. Pontosabban volt, de oda, ahol már ültek. Sokan próbálkoznak azzal, hogy máshová ülnek, gondolhatta az utas, de nem: mindkét beszállókártyán ugyanaz az ülőhely volt látható. Túlfoglalás egyébként teljesen hétköznapi és rendszeres a légiközlekedésben. Rengeteg cikket írtunk már erről. A légitársaságok ha van rá igény, több jegyet adnak el, mint amennyi helyet tudnak biztosítani a gépen bízva abban (nagyon komoly számítások alapján), hogy nem jelenik meg minden utas induláskor. A mostani eset azért felettébb érdekes, mert ez ki szokott derülni már a check-in pultnál, vagy legkésőbb a beszálláskor. Ilyen esetről még nem hallottam, hogy a gépen jönnek rá, valakinek sajnos le kell maradnia a járatról. A cégek egyébként a szerződésükbe foglalják, hogy megtagadhatják a beszállást.

Visszatérve a tegnapi esetre, a személyzet megkérdezte az utasoktól, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni. Sajnos nem jelentkezett senki. Kisvártatva addig tanakodtak, hogy egy újabb megoldással rukkoltak elő: 250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll a gépről és vállalja, hogy átszállással, másnapi érkezéssel jut el Mallorcára. (Egyébként alapból 400 euró járt volna, mert 1500 km feletti a táv) A komoly összeg ellenére sem jelentkezett senki az utasok közül. Közben egyre feszültebb lett a helyzet, mert már másfél órája ültek a gépben és mindenki félt, hogy esetleg őt választják ki. Már éppen annyi ideje tartott a tanakodás, mint a teljes út lett volna, amikor is megjelent az a bizonyos villanykörte az egyik légiutaskísérő feje felett, és felhívták a felettesüket. Tőle egyből megtudták a receptet: véletlenszerűen válasszanak ki valakit és azonnal szállítsák le a gépről, hogy ne legyen további késés. Az ötlet az lett volna egyébként, azt válasszák, aki utoljára csekkolt be a gépre. De mivel jellemzően gyerekes családok voltak, így nehéz lett volna megmagyarázni a csöppségeknek, hogy apuka vagy anyuka miért nem megy nyaralni. Amikor pattanásig feszült hangulat, bemondták az egyik egyedül utazó srác nevét és levezették a gépről. Olvasónk elmondása szerint nagyon elkeserítő és egyben megnyugtató volt végignézni az esetet.

Összegezve bármikor megtörténhet, hogy megtagadja a légitársaság a beszállást. Ilyenkor a kártérítésen túl el kell juttatnia az utast valamilyen módon az adott célállomásra. Ennek egy szerencsésebb verziója, amikor normál légitársaságok esetében nincs már hely a turista osztályon és áttesznek business osztályra.

Vajon kifizettették az utassal a következő járat után fizetendő extraprofit adót?

Időközben írt a pórul járt utas is, nem hiszed el mi lett a folytatása. Megnézem


Frissítés! Jelentkezett egy másik utas is, aki  ezzel a géppel utazott. Elmondása szerint valaki nem tudta elfoglalni a helyét, mert a egyik vészkijáratnál található ablak melletti helyre egy Ryanair személyzetet ültettek be azzal a magyarázattal, hogy a vészkijáratnak szenzoros hibája akadt, és oda csak személyzet ülhet. Így az utas nem foglalhatta el a helyét. (Egy harmadik utas elmondása szerint ügyeletes műszakról hívtak be egy munkatársat, akinek a feladata volt a vészkijárat melletti ülőhely elfoglalása. Ez azért fontos, mert ha egy másik járatról ment volna át személyzet, akkor pedig az nem tudott volna elindulni).

A fedélzetre 9:15-kor léphettünk fel és a gép körülbelül 11:15-kor szállt fel. Tehát 2 órát kellett bent ülni úgy, hogy nem tudtuk, egyáltalán felszáll-e a gép, vagy hogy meg tudják-e oldani a helyzetet. A leginkább az volt a baj, hogy nem találtak semmilyen megoldást a problémára. Amit kitaláltak, nem működött. Másfél órán keresztül csak a találgatás illetve a telefonálás ment a celebi munkatársa által, hogy mégis mi legyen. Én felajánlottam, hogy az ölembe veszem a kisfiam, hogy felszabaduljon + 1 hely, de nem engedték, mert elmúlt 2 éves.  Egyébként a végül leszállított utas is családos volt, de nem kisgyerekes. A legrosszabb az egészben az volt, hogy nem tudta senki megmondani, hogy végül felszállunk-e. – közölte velünk olvasónk.

Ajánlatok