accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Botrány: A Ryanair nem engedte fel olvasónkat két pici babával a fedélzetre, segítség nélkül hagyták Mallorcán

utazomajom /

Olvasónk két hete Mallorcára utazott két pici gyerkőccel. Visszafelé úton történt velük egy felháborító eset, ugyanis a 9:15-kor induló FR 4592 járatra nem engedték fel őket.

Nem értették, hogy a 6 hónapos fiunknak miért van külön ülőhelye. Legalább háromszor elmondtam szépen, lassan, türelmesen, angolul, hogy azért, mert hordozóban utazik (car seat), külön ülést vásároltunk neki, hogy, ne kelljen 3 órán keresztül fogni az ölemben, így mindenkinek kényelmesebb. Hiába, nem értették meg. – írja Zsuzsanna, aki szerint vagy nem beszéltek jól angolul a földi kiszolgáló személyzet tagjai, vagy csak nem akarták megérteni a problémát, de vélhetően a kettő együtt.

Mondtuk, hogy ha így szerintük nincs rendben, akkor veszünk külön csecsemő is jegyet 25 euroért és fogom az ölemben ha kell, csak engedjenek fel. Mellesleg Budapesten gond nélkül felszálltunk ugyanilyen típusú jegyekkel. (A foglalás után, külön beszéltem a Ryanair ügyfélszolgálattal is, hogy minden rendben legyen).

Jó ha tudod!

Alapvetően csecsemőnek (2 év alatt) nem lehet felnőtt repülőjegyet vásárolni. A csecsemő jegy árazása FIX, sok esetben drágább, mint egy normál felnőtt jegy, viszont jár mellé 2 db ingyenesen vihető babafelszerelés (babakocsi és egy autósülés, utazóágy, ülésmagasító, stb.). A csecsemő a felnőtt kísérő ölében utazik és csak ablak melletti helyet kaphat. Van lehetőség autós ülésben is utazni, ha megfelel a szabályoknak, viszont ebben az esetben külön ülőhelyet kell vásárolni. Ez utóbbi történt Zsuzsiék esetében. Ha felnőtt repülőjegyet vásárolsz a gyermek számára, akkor nincs lehetőség online becsekkolni sem, hiszen nem engedi kiválasztani a születési dátumot. Viszont Zsuzsiéknak a Ryanair ügyfélszolgálata biztosította a repülőtéri check-in-t.

Na de vissza a történethez.

Az idő egyre csak telt és nem sikerült meggyőzni a földi kiszolgáló személyzetet (Azul), hogy felengedjék a családot. Annak ellenére sem, hogy bemutatták az ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetést. (amit én is láttam – szerk.)

Aztán eltört nálam a mécses. Elsírtam magam, a két és fél éves kislányom megölelt és mondta, hogy anya semmi baj. Szegény, őt sajnáltam a legjobban, mert csak azt látta, hogy egyre idegesebbek vagyunk és nem mehetünk fel a gépre, de nem értette miért. Miközben akadékoskodtak velünk, a gép felszállt, minket pedig otthagytak szó nélkül. Egyből próbáltuk hívni a Ryanair ügyfélszolgálatot, persze nem értük el. Visszamentünk az óriási reptéren a Ryanair ügyfélszolgálathoz, ahol találkoztunk ugyanazzal a nővel aki nem engedett fel minket, és most sem segített másik gépre átfoglalni a jegyet, csak azt mondta, hogy vegyünk másikat.

Szóval ezt elengedtük és nekiálltunk keresni járatot haza. Persze az egyik aznapi gépen sem volt 3 vagy 4 hely egymás mellett, de ha jól tudom, ők ebben elvileg tudtak volna segíteni. Egy esti Bécsbe tartó Wizz Air gépre tudtunk foglalni 3 helyet, de ez 3 órába telt, mert mire fuvart is találtunk haza, egyik gép már betelt. Illetve nem értjük miért, egyikünk bankkártyája se működött, valami szerverhiba miatt; így egy kedves barátunk vette meg nekünk a jegyet. Persze közben próbáltunk higgadtak maradni, hisz a két kicsi ott volt mellettünk. Nem volt könnyű, tényleg nem kívánom senkinek. Már alig vártuk, hogy este legyen és üljünk a gépen. Végül elérkezett a várva várt pillanat és felszállt a gép. Éjfél körül értünk Bécsbe, ahonnan autóval a budapesti reptéri parkolóba vettük az irányt. És mivel mindannyian nagyon fáradtak voltunk, egyikünk se vette észre, hogy a kislányunk elejtette Leót, a kisoroszlánt, miközben áttettük őt egyik autóból a másikba, így volt nagy sírás itthon hajnalban.  Szerencsére megtalálták Leót a parkolóban, így másnap egyből visszamentünk érte. Mondanám, hogy minden jó ha a vége jó, de ennek még sajnos nincs vége. Szomorúak és mérgesek vagyunk, ha a történtekre gondolunk, nagyon nem volt emberséges, amit ott az Azul munkatársai a családunkkal tettek, jogtalanul, hisz volt érvényes jegyünk. Ráadásul nem a megoldást keresték, mert lett volna, hanem csak akadékoskodtak. Nyilván azt a napot semmi nem kárpótolja, de annyit azért szeretnénk kérni, hogy a másik jegyet fizessék vissza és másokkal ilyet ne tegyenek, csak azért, mert úgy érzik megtehetik. Nem korrekt.

Ha érdekel, hogy melyik légitársaságnál milyen feltételekkel utazhat a csecsemő, akkor kattints ide. Azt tudni kell, hogy a légitársaság szempontjából a csecsemő utaztatás extra szívás, ezért a fapadosok megpróbálnak mindenkit elrettenteni már a gondolattól is, hogy velük utazz kisbabával. Szerencsére normál légitársaságok ehhez egészen másképp állnak.

A történethez annyit mindenképp hozzátennék, hogy mindkét fél hibázott, viszont jó eséllyel önhibáján kívül. Zsuzsiéknak már foglaláskor venni kellett volna egy csecsemő jegyet és pluszban egy teljes áru ülést, ahová le lehetett volna tenni az autós ülést, viszont a Ryanair ügyfélszolgálatosának ezt látnia kellett volna és szólni, hogy valami nincs rendben. A földi kiszolgáló pedig mivel láthatta, hogy itt nem arról van szó, hogy jól kicseszünk a légitársasággal és olcsóbban utazunk, felengedhette volna őket a gépre.

Ajánlatok