accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Összefogtak az ellenfelek: a Ryanair megegyezett az Esky oldallal

utazomajom /

Hosszú éveken át tartó hadakozás, fenyegetőzés, feljelentés után úgy tűnik, a Ryanair megenyhülni látszik. Minden légitársaság foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy a vásárlók közvetlenül nála foglalják le a repülőjegyeiket. Ennek okairól már részletesen írtunk, de természetesen a magasabb profit miatt olyan fontos ez nekik.

Bökkenő

Viszont van egy bökkenő. A legtöbben nem egy-egy légitársaság honlapján keresnek repülőjegyet, hanem úgynevezett aggregáló oldalakon, ahol több száz cég kínálatát látják egy helyen. Ezek az oldalak pedig szintén nem jótékonysági szervezetek, drágábban adják a szolgáltatásokat, mintha azokat közvetlenül a légitársaságtól vásárolnánk.

További kedvezmények

Sőt, sokan a légitársasági ár alá is tudnak menni. Normál légitársaságok esetében egyéni szerződések állnak a háttérben. Például a Turkish Airlines fizet azért, hogy megjelenítsék a találataikat, illetve a nagy volumen miatt kedvezményt is ad. A fapadosoknál viszont más a helyzet. Ott azért megy az eredeti ár alá némelyik online utazási iroda, mert az extra szolgáltatásokon, mint például a nagyobb lábtér, poggyász, elsőbbségi beszállás szeretne keresni. Ezeket a szolgáltatásokat túlárazza és ezzel kompenzálja a kedvezőbben értékesített jegyárat.

Ez bizony nagyon nem tetszik a fapadosoknak. Ugyanaz a járat olcsóbb egy közvetítő oldalon, mint a légitársaságnál? Előbb listázza ki? Ezt nem hagyhatták annyiban.

Mit tehet a légitársaság?

Sokféle módon próbálták ezt ellehetetleníteni, elsősorban perekkel, azonban találtak egy megoldást. Az utazási irodák a saját, vagy egy generált email címmel tudták csak megvásárolni ezeket a repülőjegyeket. Ezt használta ki többek között a Ryanair: nem engedett becsekkolni, módosítani abban az esetben, ha nem az utas saját email címével történt a foglalás. Külön fel kellett venni a kapcsolatot az utasnak közvetlenül a Ryanairrel, sőt, még bizonyos esetekben extra pénzt is kért az egyébként ingyenes szolgáltatásért.

Tehát a helyzet úgy áll, hogy a fapadosok lemaradnak rengeteg vásárlásról, ha nem listázzák őket az aggregáló oldalak, ugyanakkor ha nem rajtuk keresztül történik a foglalás, akkor más is keres a tranzakciókon, amit nem szeretnének.

Emiatt néhány hónapja a Ryanair megegyezett a Kiwivel, és nem szívatja tovább azokat az utasokat, akik a Kiwin keresztül foglalnak, sőt, még előnyöket is kínál. Most ugyanez történt az ESKY esetében is. Úgy tűnik, bejött ez a stratégia a légitársaságnak, ezért hónapok kérdése lehet és a Wizz Air is lemásolja majd a rendszert. Ott annyi különbség van, hogy a Wizz Discount Club kedvezményt csak a klubtagok tudják érvényesíteni, így még mindig jobban megéri majd tőlük közvetlenül vásárolni.

 

 

Ajánlatok