accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.
LEJÁRT! Ez az ajánlat már nem elérhető a feltüntetett áron. De ne aggódj, ezek még igen: kattints értük!
Horvátország /

Parenzana – 4 napos vonat- és kerékpártúra az Isztrián – 2 éjszaka hálókocsiban, 3 szállásokon 55.680 Ft-ért!

Parenzana – 4 napos vonat- és kerékpártúra az Isztrián – 2 éjszaka hálókocsiban, 3 szállásokon 55.680 Ft-ért!
Ár: 55.680 Ft
július 11 - 16

Budapest ⇄ Koper

Istria gyorsvonat 4 ágyas kabinnal és kerékpárszállítással oda-vissza 49+(2×14)+(2×5) EUR = 28.275 Ft

Olcsóbb szállások

19.344 Ft két főre, egy éjszakára reggelivel (Lovac)

Az útitervet és hozzá az ajánlatot erre a csütörtök estétől kedd reggelig tartó időszakra kerestük ki, de bármely napokra értelmezhető június 20-tól augusztus 24-ig – ekkor járnak vonatok Budapestről Koperbe. Viszont a kiválasztott szállások máskor elképzelhető, hogy nem szabadok vagy más áron kaphatóak.

Indulás Budapestről július 11-én, csütörtök este 20:30-kor Budapestről az Istria, hálókocsis gyorsvonattal. Érkezés Koperbe 12-én péntek reggel 8:43-kor.

Infók a Budapest-Koper vonatokról.

Infók a nemzetközi vonatokon való kerékpárszállításról.

A Parenzanáról

A Parenzana nem egy sajtfajta és nem is egy jógapóz, hanem egy 123km hosszú kerékpártúra útvonal az Isztriai-félsziget északnyugati oldalán, amely egy egykori keskeny nyomtávú vasútvonal helyén halad. Ezért végig az autóforgalomtól külön biciklizhetünk rajta és sehol nincsenek benne nagyon meredek emelkedők, hiszen a száz évvel ezelőtti gőzmozdonyok nem bírták volna a strapát. Cserébe viszont rengeteget kanyarog szebbnél szebb helyeken, néhol alagutakon és viaduktokon keresztül. Az útvonal kb. fele részén árnyékos erdőben halad, az olasz és szlovén részei aszfalton, míg a horvát szakasz, vagyis az egész táv kb. 2/3 része murvás, köves úton. Az útvonal jól jelzett, sűrűn táblázott, és ahol nincs tábla, ott az oszlopokra ragasztott apró matricák jelzik a helyes irányt. Ezzel együtt érdemes magunkkal vinni okostelefonon a lenti napi leírások elején linkelt útvonalakat .kml formátumban és pl. a Maps.Me nevű offline is használható térképes applikációra rátenni őket.

Hivatalos weboldal – Látnivalók és egyéb információk

Első nap

1. napi kerékpáros útvonal – Koper, Izola, Piran, Portoroz, Kaldanija – 48km – Érdemes a szintmetszetet is lementeni képként, hogy tudd, mikor mekkora kaptató vár rád!

A kerékpártúra első szakasza Szlovéniában halad, jó minőségű, a forgalomtól elzárt kerékpárúton. A Parenzana hivatalosan Triesztből indul, de az onnan Koperig tartó szakasza a többihez képest nem sok izgalmasat tartogat, így aki Kopertől kezdi meg Porec felé a túrát, nem marad ki semmiből. Kopertől Izoláig viszont rögtön gyönyörűen kiépített, strandokkal, zuhanyzókkal, WC-kkel és wifis, napelemes padokkal elátott pihenőhelyek mentén halad az útvonal, végig a tengerparton.

Koper és Izola is megér egy-egy néhány órás kitérőt, érdemes elveszni az óvárosaik szűk utcácskáiban és ehhez csak néhány kilométer kitérőt kell tennünk a Parenzana hivatalos útvonalától. Nem így Piran felé, ami már egy nagyobb kitérő. A túra leghosszabb, 550 méteres, végig kivilágított alagútja után kell letérnünk az útvonalról, hogy ezt a várost is útba ejtsük. Ha fogytán az időnk vagy az erőnk ezen a napon, Pirant érdemes elengedni.

Portoroz után Lucijában találjuk a következő nap végéig az utolsó nagyobb élelmiszerboltot, itt vásároljunk be útravalót. Vendéglők természetesen lesznek útközben, amelyek a magyar árak kb. másfélszereséért kínálnak jó minőségben ételeket, de útravalót ezek használata mellett is érdemes magunkhoz venni. A bolti árak hasonlóak az itthonival.

A szlovén-horvát határon átkelve közvetlenül a határállomás után élesen jobbra kell kanyarodnunk. Innentől az út hátralévő része néhány rövidebb kivétellel köves, murvás úton halad. Ráadásul rögtön egy kiadós emelkedővel üdvözöl minket az új ország, de a kilátás a nemrég megkerült sóülepítő öbölre kárpótolni fog minket. Na meg a nap végén a jól megérdemelt pihenő:

1. napi szállás (július 12. péntek esti) 19.344 Ft két főre, egy éjszakára reggelivel Lovac B&B Kaldanijában

Második nap

2. napi kerékpáros útvonal – Kaldanija, Stanica, Groznjan, Livade, Motovun – 40km

Tovább folytatjuk a mászást, egyre szebb kilátással a környező erdőkre és dombokra. Stanicánál elhaladunk a festői Buje dombtetőre épült városkája mellett. Aki nagyon kíváncsi és ezért hajlandó bevállalni egy kiadós kaptatót, kitérőt is tehet, de lesz még ilyen típusú városka a nap folyamán. Rögtön ilyen pár kilométerrel később a napunk tetőpontja, vagyis a legmagasabb pontja Groznjan hasonló dombtetőre épült gyöngyszeme. Itt érdemes megállnunk egy kicsit, legalább egy üdítő erejére vagy akár ebédelni és közben felfedezni a szűk kis utcák üzleteit, na és megcsodálni a nem akármilyen panorámát. Nyugat felé már látni fogjuk Motovun – ki nem találjátok – dombtetőre épült erődvárosát.

Ha erőt gyűjtöttünk, érdemes továbbindulnunk, mert most jön a túra talán legszebb szakasza, ami ráadásul végig lejt. Azért ne számítsunk könnyű menetre, mert az utat egy-két viadukt és alagút környékén öklömnyi kövek alkotják. Mi 28x1.25 (622-32) méretű külső gumikkal szerelt, hátul csomagokkal megpakolt trekking kerékpárokkal utaztunk, egy egyévessel az egyik bicikli elejében és bizony kaptak volna rendesen a gépek, főleg hátul, ahol nem volt rajtuk rugózás, ha nem szuper óvatosasn közlekedünk velük. Lassan, az útra nagyon figyelve egy trekkinggel is le lehet jönni, ahogy nekünk is sikerült minden baj nélkül, de ajánlott hozzá egy a miénknél szélesebb külső. Az ilyen szakaszok miatt szerintünk erre a túrára a legalkalmasabb egy cross vagy egy MTB kerékpár, amin az összes cuccunkat egy könnyű hátizsákban visszük magunkkal. Számunkra ez volt a legszebb, de egyben a legkalandosabb szakasz is, igaz, a bringáink is itt öregedtek a legtöbbet.

Livadéba leérve ne felejtsünk el betéri a Parenzana múzeumba és/vagy erőtgyűjteni a település központjában található valamelyik vendéglőben a hátralévő utolsó nagy emelkedőre, aminek a teteje már Motovun vár minket a dombtetőn. Mielőtt a nyeregből tovább tekernénk a csúcs felé, vásároljunk be vacsorának és reggelinek valót ebben az élelmiszerboltban, hogy ezért már ne kelljen külön lejönni a szállásról a szerpentinen.

Természeteresen fent, a dombtetőre épült városka tele van éttermekkel, de ahogy a hely, úgy az árak is magasak. Érdemes a városfalon körbejárni, különösen a naplemente vagy a napfelkelte idején, elképesztő a panoráma és az élelmesebbek kiszúrhatják a környező dombokon az előző és a következő bringás szakasz közeli részeit.

2. napi (július 13. szombat esti) szállás: Apartments Galerija Motovun 14.506 Ft két főre, egy éjszakára (Trivago értékelése 8.6/10)

Tipp: A Parenzana útvonala a Motovuntól északra található nyergen halad át, ezért ha nem szeretnéd megtekerni a Motovunra felkapaszkodó meredek szerpentint az imént linkelt szálláshoz, nézz alternatív szállás után a nyeregben. (Sajnos ilyet az ajánlott hétvégére nem találtunk, de máskor lehet, hogy lesz.) Motovun tetejére gyalog, vagy a szerpentin aljából turistabusszal is fel lehet menni. Ez a busz egyébként lefelé ingyenes.

Harmadik nap

3. napi kerékpáros útvonal – Motovun, Vizinada, Porec – 34km

A legkönnyebb nap, mondhatni levezetés ahhoz képest, amin már túlvagyunk. Az eleje Vizinadáig még emelkedik, de ahogy eddig, úgy most sem meredek, majd innentől egészen a tengerparti Porecig lejtős az út. Ez gyarkolatilag már csak egy fél napos tekerés, így bőven marad idő indulás előtt felfedezni Motovunt, majd érkezés után egy kiadósat strandolni Porec valamelyik  csodás, fenyőligetes strandján. A mi kedvencünk a Pical Beach lett, de nagyon pofásak az óvárostól délre található sziklás öblök is.

3. napi (július 14. vasárnap esti) szállás: Villa Katana 20.955 Ft két főre, egy éjszakára (8.5/10)

Negyedik nap

Az utolsó napon vagy kerékpárt is szállító taxi-transzfert vesztek igénybe, hogy visszajussatok Koperbe a vonathoz, vagy visszatekertek ezen az útvonalon a csodás Novigrad és Buje érintésével, majd este felszálltok a 20:15-kor induló, hálókocsis Istria gyorsvonatra, ami másnap, július 16-án kedden reggel 8:29-kor érkezik meg Budapestre.

Reméljük, hogy kedvet hoztunk ehhez a nagyszerű kerékpáros kalandhoz! Igyekeztünk minden részletre kitérni, mert számunkra ez volt hosszú idő óta az egyik legjobb nyaralásunk. Szerintünk nagyszerű kikapcsolódás lehet a Parenzana családoknak, baráti társaságoknak, de akár még céges csapatépítésnek is kíváló lehet!

Ha ezek után is maradt benned kérdés, szívesen válaszolunk, keress rá a kérdéses témára az Utazómajmok világmegváltó csoportjában, és ha így sem találsz rá választ, tedd fel a kérdésed hashtagelve, és előbb-utóbb biztosan választ fogsz kapni rá tőlünk, vagy valakitől, aki járt már a Parenzanán! Jó bringázást, jó utazást!

 

 

 

 

Talán ez is érdekelhet
Más ajánlat érdekelne?